Annons:
Etikettsmink
Läst 588 ggr
emms
2015-06-28 21:41

Bra vattenfast mascara?

Hej!

I slutet av juli åker jag först på en veckas festival och sedan en vecka till Grekland och känner att det kan vara bra med en hållbar vattenfast mascara som håller svettiga festivalspelningar och nattliga äventyr i Grekland.

Så, är det någon som har tips på en bra vattenfast mascara som håller för det mesta? 🙂 Gärna en som ger längd och volym utan att klumpa för mycket.

Emma

Annons:
hannaj98
2015-06-28 22:33
#1

Min favorit vattenfasta mascara är Maybeline Colossal Volum Express Waterproof. Använder den till och med ibland även om jag inte behöver vattenfast, även om jag vet att vattenfast är mer slitsamt för fransarna, bara för att jag tycker den är så bra. Kan tillägga att jag inte tycker om originalet, alltså Maybeline Colossal Volum Express som inte är vattenfast, tycker den lätt klumpar sig. Men den vattenfasta är jätte bra!🙂

IceTee
2015-06-29 10:08
#2

#1 hur är vattenfast sämre för fransarna? Använder alltid vattenfast (för annars håller inte böjen för fem öre :/)

Medarbetare på Skor iFokus

emms
2015-06-29 10:39
#3

#1 Tack! 🙂 Bra med budgettips med, den ska jag kolla på.

#2 Det är svårare att ta bort = sliter mer om man behöver gnugga. Men har man fransar som inte vill hålla sig böjda annars skulle jag med använda vattenfast hela tiden. Men vara försiktigt när man tar bort de så man inte gnuggar för mycket.

Emma

IceTee
2015-06-29 10:44
#4

#2 man ska helst inte gnugga alls när man tar bort mascara och man ska använda en borttagning för vattenfast smink så behöver man inte gnugga eller jobba på det alls! Jag dränker en bomullspad och håller mot ögonen en stund innan jag försiktigt drar av den eller bara tar bort den från ögat!

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
2015-06-29 10:44
#5

Det ska såklart stå #3

Medarbetare på Skor iFokus

emms
2015-06-29 10:57
#6

#4 Då skulle jag tro att de inte sliter mer alls 🙂 Är nog mer att om jag som är van vid att använda vanlig mascara går över till vattenfast och använder samma sminkborttagning kommer jag gnugga mer än vanligt och då sliter det mer. 

Sen vet jag inte som själva ingredienserna i vattenfast är mer elaka mot fransarna. Men eftersom man använder borttagning med olja i (som de brukar vara i sånna) så borde de ju bli +-0 tycker man.

Emma

Annons:
IceTee
2015-06-29 11:00
#7

#6 ja, precis! Blev lite fundersam där

Medarbetare på Skor iFokus

Elsaharr
2015-07-17 01:29
#8

Om du letar fortfarande vill jag verkligen tipsa om en mascara från Lumene. Man kan bada, gå i regnet och gråta om man känner för det med den mascaran. Det blir jätt fint på fransarna, klumpar ingenting. Får mycket längd och volym och separerar jättebra. Kan dock vara lite svår att få bort, (man får ju ändå bort den!) men det är värt det. Man kan få det väldigt naturligt med bara ett drag, med två drag blir det mer intensivt! :-) http://www.lyko.se/lumene/lumene-blueberry-wild-curl-waterproof-mascara-rich-black

Zingo ;D

emms
2015-07-17 19:41
#9

#8 Tack för tipset!

Blev en från yves rocher för hittade en på deras rea. Men ska definitivt kika in lumenes nästa gång jag köper vattenfast! 🙂 Denna från yves är lite klen tycker jag. Man får jobba länge för att få volym.

Emma

Dvärgis1234
2015-07-29 11:31
#10

38 grader är en toppen mascara!!!


Luisa
2015-07-30 00:45
#11

Hoppas det är lugnt om jag "kapar" tråden lite hehe Har någon provat Anastasia waterproof topcoat? Om du har, hur väl funkade det här och hur länge räckte det?

Upp till toppen
Annons: