Annons:
Etikettkläder
Läst 724 ggr
Skogsraah
6/16/15, 10:33 PM

Stretchiga jeans med hög midja

… Är precis vad jag är ute efter! Någon som har något tips? Jag har lite mage och hatar när det skär in, så helst så hög midja som möjligt och stretchiga. Har antagligen inte använt jeans på mer än ett år och det är för att jag aldrig hittar ett par som passar ordentligt. Så fort jag sitter ner gör det bara ont och jag orkar inte med det.

Får gärna vara den slitna looken också, men släng in de tips ni har 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
emms
6/16/15, 10:47 PM
#1

Ginas Molly gillar jag! Inte slitna men dom svarta är kanon! Jättesköna och bra pris också om man är student som jag 😃

Emma

Jojaton
6/17/15, 2:25 AM
#2

Mina favorit"jeans" är Dr Denim Plenty. De är lite högre än normalt, sen har de en modell med ännu högre midja, Solitaire, och en med låg midja, Kissy. Så fruktansvärt sköna - känns inte som jeans men ser ut som det :)

Johanna - Instagram

Skogsraah
6/17/15, 12:28 PM
#3

#1 #2 Tack för era tips! Ska spana in 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

emeliiiiieee
6/17/15, 2:56 PM
#4

Rekommenderar också dr denim plenty! Känns inte alls som jeans utan dom är superstretchiga och mjuka. Tänk bara på att köpa en storlek mindre då dom töjer sig nå enormt.

Jojaton
6/17/15, 5:44 PM
#5

Jag köper inte mina Plenty i en storlek mindre. De är superstretchiga, men de sitter lika tajt på mig ett år efter att jag köpt dom som när jag köpte dom. Det är mycket enklare att de spricker i sömmarna om man köper en storlek mindre…

Johanna - Instagram

Skogsraah
6/17/15, 6:20 PM
#6

Dr denim har inte blåa jeans också eller? :)

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Jojaton
6/17/15, 6:25 PM
#7

#6 Jo, finns i en massa olika tvättar och färger :) Sen har de ju andra riktiga jeans också, Kissy/Plenty/Solitaire är ju mer som jeansleggins nästan, men har aldrig provat några av dem.

Johanna - Instagram

[Udoon]
6/17/15, 9:41 PM
#8

+1 på Ginas Tricots Molly. Enda nackdelen är att dom bara håller ca 2 månader, även om man inte använder dom varje dag, men sköna är dom. Känns nästan som tights. Som tur är så är dom ju inte så dyra.

jossanElsa♥
6/18/15, 3:57 PM
#9

Gillar också ginas Molly. Men som #8 säger håller de bara i typ 2 månader

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

emms
6/18/15, 4:01 PM
#10

Mina Molly har hållt jättelänge! Vad gör ni med era jeans #9 och #8? 😂

Emma

[Udoon]
6/18/15, 8:51 PM
#11

Jag gör inget konstigt med mina vad jag vet #10. Använder dom 2-3ggr i veckan en 4-5timmar, har dom bara till jobbet då. Är volontär i en second hand-butik, så det är ju inget slitigt jobb heller. Förra veckan satte jag mig ner och det bara knaka till i byxorna, 5cm reva på insidan av ena låret, mitt på arbetstid också, fick skena ut i butiken och låna ett par byxor därifrån, kunde ju inte springa runt och flasha innanlår mot våra kunder🤐

Kan däremot rapportera att sagda par jeans blev ett ypperligt par shorts istället😃

emms
6/18/15, 9:16 PM
#12

#11 Vad konstigt! Kanske är olika kvalite på dom från olika tillverkningar eller ngt.

Haha vilken tur du jobbade på second handbutik då 😉

Emma

neasfotografier
6/26/15, 8:10 PM
#13

Rekommenderar också Dr. Denim. Älskar dem! I alla fall 7 av 10 par av mina jeans är Dr. Denim👍

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
IceTee
6/29/15, 10:19 AM
#14

Vill bara påminna om att man ALDRIG ska tvätta jeans i tvättmaskin!

Medarbetare på Skor iFokus

[Zhikorina]
7/6/15, 7:11 PM
#15

Dr. Denim Solitaire är jättesköna och högre i midjan än Plenty. Skitsnygga till en kort topp eller vad man nu vill matcha dem med!  Finns på Carlings t.ex! 👍

[Daisy-Moa-Elsa]
7/6/15, 8:11 PM
#16

Slitna eller inte vet jag inte om de har fast mina senaste inköpta (vita) med hög midja är från Flash.

[Tuulikki]
7/7/15, 8:59 AM
#17

Gina har precis tagit in Molly igen på sajten😍

Katthemsmatten
7/8/15, 1:14 PM
#18

Flash har olika modeller med hög midja. Bara att välja hur du vill ha benen. Min favoritmodell, Sanna, har hög midja och raka ben. Dolly har hög midja och slimmade ben. Finns ytterligare variant. Relativt billiga, ca 500.-. Finns i ett par blå kulörter samt svart just nu.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: