Annons:
Etikettmode
Läst 724 ggr
[Synnerlig]
2015-05-28 18:45

Futuristiskt mode?

En sak som jag har undrat över ett tag nu är varför vi inte klär oss mer futuristiskt idag? Vi klär oss inte så speciellt känner jag. Hade varit häftigt med lite mer speciell och futuristiskt mode och smink 🙂

Annons:
ChristineL
2015-05-28 18:57
#1

Jämför med för 100 år sedan så är vi futuristiska. Jag tror inte att man på 70-talet tänkte så mycket på utsvängda byxor, manchester, brunt och orange, på samma sätt som vi inte tänker på hur vi klär oss idag men nog finns det en trend. Leggins med tunika, moderniserat 80-tal, sotade ögon, markerade glasögonbågar…

Surpan
2015-05-29 18:13
#2

Vi gör ju en hel del underliga saker idag med vårt mode som vi kommer titta tillbaka på och undra WHYYY??? 

som mössa mitt i sommaren, sidecut-hår, dip-dye, muskorta kjolar, 90-tals platån på skorna, uggs, de snortajta jeansen, leggings som byxor (eller med tunika som #1 säger), läppstift i massa starka färger, hipsterskägget, enorma halsband..

/Surpan

VildaVittra
2015-05-29 23:59
#3

Det är ju ingen som hindrar dig från att göra det. 🙂 Syr du dina kläder själv så kan du fritt välja material, stil och utformning. 
Jag gillar när folk vågar sticka ut, det finns inget tråkigare än folk som klär sig exakt efter "det senaste". Själv gillar jag vintagemodeller, så syr, stickar, virkar osv sådana modeller men i min egen tappning.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Synnerlig]
2015-05-30 10:35
#4

#1 och #2 Ja, absolut! Vi lever ju i framtiden just nu 😛 Men jag kanske tänkte lite mer på "rymdigt" futuristiskt nu när jag tänker efter. Vi kör ju i och för sig en del med galaxymönster och jag har börjat se månskärvor i smycken osv, but I need more space! haha 😃

[Synnerlig]
2015-05-30 10:36
#5

#3 Absolut! Håller med dig där 👍 Jag vet dock inte ens om jag kan sy annat än knappar och småhål i kläder 😊

VildaVittra
2015-05-30 13:18
#6

#5 Det finns bara ett sätt att ta reda på det, och på samma sätt lär man sig också att sy, dvs genom att sätta igång. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Synnerlig]
2015-05-30 14:23
#7

#6 Jodå, det vet jag, men jag har nog inte direkt något intresse av att lära mig att sy heller 😊

Upp till toppen
Annons: