Annons:
Etikettsmink
Läst 569 ggr
Gladasvampen
5/28/15, 3:48 PM

Billigt transparent puder

Jag är just nu på jakt efter ett billigt transparent puder. När jag var i Kanada köpte jag puder ifrån rimmel och NYC som var riktigt bra och svinbilligt, men i Sverige finns det inget puder under 100 kr. Jag har lite ont om pengar just nu och har inte råd att köpa mitt favoritpuder ifrån makeupstore så måste hitta billigare alternativ. Har sätt att rimmel säljer sitt matta puder i vissa nätbutiker i Sverige men den transparenta är slut, och jag vill inte ha med färg. Har ni något tips på billigt transparent puder (som helst är matt) som finns att köpa i Sverige ?

Annons:
VildaVittra
5/28/15, 4:14 PM
#1

Är du riktigt fattig så kan du göra puder (och även annat smink) från saker du har i skafferiet, som arrowroot, kakao osv. 

Ett recept av många.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[ronya1]
5/28/15, 4:56 PM
#2

#1 Det gör jag! Fungerar riktigt bra!

hannaj98
5/28/15, 8:44 PM
#3

Om du har en Åhlens i närheten av dig så borde "Rimmel stay matte powder" i transparent finnas där. Det finns iaf på Åhlens i Göteborg 🙂 De tycker jag är jätte bra och absolut prisvärt!

Skogsraah
5/28/15, 10:01 PM
#4

Använder ett från MIYO för 49 kr (eller liknande) som är jättebra och dessutom cruelty free! 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Vadkanmanheta
5/30/15, 7:14 PM
#5

elf har ett jättebra för typ 40-50 kr :)

Upp till toppen
Annons: