Annons:
Etiketthår-frisyrer
Läst 598 ggr
Officielle
5/25/15, 7:55 PM

Byta schampoo

Har använt det här schampot i snart ett halvår. Det är det första helt naturliga schampot som jag testat. Har hört att man kan ha en övergångsperiod när man byter från vanliga schampon till naturliga, då kan håret vara extra fett innan det vänjer sig. 

Tyvärr blir det inte bättre. Mitt hår ser rent ut i ungefär 1 1/2 dag och sedan är det fett. Tvättar håret två gånger i veckan. 

Kan ni ge mig tips på hur jag ska göra för att slippa att få så fett hår så snabbt eller ge mig tips på bättre HELT NATURLIGA schampon?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
tlover
5/25/15, 8:09 PM
#1

Tvättade ut med ett sista tvätten schampo för att få bort silikoner osv innan du började med det schampot? vad jag ser är det inga sulfater i det där schampot så det är i princip samma som att tvätta med en no poo metod om jag förstår det rätt.

l'm back

Officielle
5/25/15, 8:17 PM
#2

#1 Ja, det gjorde jag. Flera gånger. Jag kör bara naturligt och sulfatfritt, så nej, det innehåller inga silikoner.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

tlover
5/25/15, 9:09 PM
#3

#2 Okej, då kan jag inte hjälpa. Jag tvättar håret med bara vatten.

l'm back

Officielle
5/27/15, 7:47 AM
#4

Jag och min mamma fixar oss på samma ställe på morgonen. Hon brukar spraya en massa hårspray och grejer i sitt hår medan jag står alldeles bredvid. Tror du att jag måste sistatvätta håret igen nu? Det där händer varje dag så i så fall skulle jag få sluta använda naturligt schampo.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

tlover
5/27/15, 10:07 AM
#5

#4 Vissa kör ju med "sista schampo tvätt" då och då (vrannan/var tredje månad oftast) just för sånt man får i håret utan att man kan rå för det. Du kanske får göra nått sånt helt enkelt.

En gång varannan månad är ju fortfarande snällare mot håret och miljön än varje tvätt.

l'm back

arandeira
5/27/15, 10:50 AM
#6

Ser ut att vara riktigt mycket olja och återfuktande grejer i det, kanske är det FÖR återfuktande för ditt hår? Vet inte vad för sorts hårtyp du har men mitt skandinaviska hår blir lätt väldigt nertyngt (alltså ser fettigt ut) om jag har i för mycket olja i det eller använder ett överdrivet återfuktande balsam i längderna/hårbotten 😐

Annons:
Officielle
5/27/15, 11:19 AM
#7

#5 Kanske får göra en sistatvätt trots allt. #6 Jo, har också märkt det på INCI. Håret ser som sagt rent ut i ungefär en dag innan det blir platt och fett. Vet du om det finns något annat helt naturligt schampo som är lite mindre vårdande? Har Maria Åkerberg nåt? :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Officielle
5/27/15, 11:22 AM
#8

#5 Visst funkar Urtekram Nordin birch schampo som sistatvätt? :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

tlover
5/27/15, 12:19 PM
#9

#8 Jag kan tyvärr inte sånt, jag använde schampot vi själva gör som mitt sistaschampo.

l'm back

arandeira
5/27/15, 4:49 PM
#10

#7 Jag använder tyvärr inte schampon så jag kan inga märken eller så :/

Officielle
5/28/15, 10:00 AM
#11

Ser Weledas oat replenishing schampoo ut att vara lite mindre vårdande?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

trullan
5/31/15, 10:29 PM
#12

Maria åkerbergs är bra men jag slår ett slag för REF som är ett sulfatfritt schampoo också och som finns i flera olika varianter Även björk&berries har naturliga schampoon men jag upplevde att jag fick massor av mjäll när jag använde deras men jag vet massor som använder det utan att få mjäll så det är nog min skalle det är fel på.

Upp till toppen
Annons: