Annons:
Etikettsmink
Läst 331 ggr
hannaj98
5/25/15, 6:58 PM

Billig mineral foundation?

Jag skulle gärna vilja använda mineral foundation men det är ju så dyrt. Någon som kan tipsa om en mineral foundation för ett hyfsat pris?

Annons:
Rumblebee
5/25/15, 9:22 PM
#1

Tycker att tikei har billigt mineral smink. 3 gram för 99:- och 9g för 169:-. Det är dessutom väldigt drygt så räcker i evigheter känns det som.

JustMySelf
5/26/15, 12:13 AM
#2

Håller med ovan om Tikei!

hannaj98
5/26/15, 12:16 AM
#3

Okej, tack för svaren! Jag har ganska torr hy, inte jätte men mer åt det torra än oljiga hållet, tror ni den funkar för mig då?

 Vart finns den att köpa? Köper gärna i butik för att kunna testa ut rätt färg, men annars får jag väl gissa lite 😉

[Udoon]
5/26/15, 11:48 AM
#4

Har du inget emot att beställa på nätet så kan jag rekomendera Meow Cosmetics. Dom har ca 80 nyanser i 3 olika täckgrader och inte är den särskilt dyr heller, även om man räknar in frakten. Jag köpte en stor burk för ca 2 år sedan och den är inte slut än fastän jag använder den minst 3 gånger i veckan. Finns även mindre burkar, och proverna kostar bara ca 10kr ifall man är osäker på sin nyans.

Jojaton
5/26/15, 4:23 PM
#5

Jag rekommenderar också Tikei. Finns bara på nätet, och de har många färger att välja mellan så kan vara lite klurigt, men de har bra guider och proverna kostar endast 10kr, med gratis frakt, så man kan prova sig fram lite utan att det blir för dyrt.

Är du lite torrare är det viktigt att du smörjer in dig noga både morgon och kväll, men jag är själv ganska torr och upplever Tikei mindre kakigt och torrt än flera av mina flytande foundations! :)

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: