Annons:
Etikettsmink
Läst 850 ggr
millan21
2015-05-21 13:27

Läppstift som håller?

Finns det inget läppstift som håller? Jag har diverse läppstift från kicks, hm och åhléns men inget av dom får godkänt av mig. Ska man inte kunna gå ut och äta och dricka gott en kväll och att läppstiftet åtminstone LITE sitter kvar? Men det hamnar genast på glaset, på framtänderna och resten äter jag väl upp antagligen?

Vad är vitsen med läppstift då, om man bara ska stå och se snygg ut och inte törs äta t.ex för då försvinner det?

Annons:
Larissa
2015-05-21 13:40
#1

Dem flesta billiga läppstiften från kicks, hm osv. har sämre hållbarhet än läppstift från tex. mac eller makeupstore och liknande märken.

De är ju dyrare men håller garanterat bättre!

[Udoon]
2015-05-21 15:12
#2

Tyvärr är det många stift som inte sitter kvar när man äter eller dricker,  ett tips är att grunda med läppenna under. Det jag tycker funkar bäst i hållbarhet är stains i olika former, särskilt dom jag testat som ser ut som tushpennor är nästan lögn att få bort. Överlag så sitter annars matta stift bättre än glansiga, finns även flytande läppstift.

[KEEL]
2015-05-21 15:53
#3

Har hört att de flesta lipstains ska vara bättre men pröva att måla läpparna först innan, tror säkert det finns läpprimers och liknande också.

[Outlawly]
2015-05-21 15:58
#4

Man kan också lägga lite transparent puder på :)

ilenna90
2015-05-22 23:05
#5

tycker också det är tråkigt att dom flesta läppstift förstörs totalt när man bara ätit lite, så när jag väl kör på färgade läppar brukar jag använda enbart en läppenna, utan läppstift ovanpå alltså. Visst kan man behöva bättra på det lite också men det håller otroligt bra, även när man ätit och druckit.

nawalmousa
2015-05-25 12:13
#6

Jag har faktiskt sett läppstift som finns utomlands, då jag kommer från kurdistan så har jag dock sett de där och den är jättebra och håller i 24 timmar ungefär men vet inte om det finns något liknande här, tyvärr:)

Annons:
Bowdownbitches
2015-06-01 19:48
#7

För ett läppstift som håller riktigt bra så ska du gå till de lite dyrare märkena och leta efter matta läppstift, de håller oftast bäst. Som Udoon nämnde så är det bra att börja med en läppenna som sätter en bra grund för läppstiftet. Mac's matta läppstift håller jätte bra (finns att beställa från kicks hemsida), Too Faced Melted Lipsticks sitter också som berget! De rekommenderas STARKT!

 Annars så hade jag letat efter en läppenna med en "hårdare" konsistens och matta läppstift eftersom att de oftast inte har lika mycket olja i sig som de med mer glans i :)

Surpan
2015-06-03 15:12
#8

Åh jag älskar läppstift som verkligen håller!

Här är mina absoluta favoriter:

Make up Forever Aqua Rouge
Isadora Color Chock
Lord & Berry Crayon Lipstick
Sephora Color Lip Last

Dessa håller defenitift genom en lättare måltid, kan behövas rättas till om man äter en riktigt fettig middag, alla klarar vatten (dricka, pussas) utan problem men kan bli ett problem vid fett och olja.

/Surpan

Loris M
2015-06-06 19:16
#9

Jag har i några år använt Max Factor Lipfinity och den håller i tio timmar. Jag brukar använda det på morgonen när jag åker till jobbet och då äter jag både lunch och fikar flera gånger utan att behöva rätta till det. Den sitter kvar!  Köper aldrig andra läppstift sedan jag upptäckt denna och har flera färger. 

http://www.maxfactor.se/make-up-products/lips/lipstick/lipfinity-lipstick

[Sabina]
2015-06-10 18:48
#10

#9 Ja, jag håller med om att Max Factors Lipfinity är bra.
Dessa använder jag gärna om jag vill ha färg på läpparna. Dock tycker jag de kan vara lite uttorkande men sen är jag en riktig torris också 😉

Loris M
2015-06-10 20:16
#11

#10 Ja, jag håller! När jag precis började använda den så hade jag en ständig känsla av att jag håller på att törsta ihjäl. Så torra läpparna kändes. 😃Nu har jag vant mig och brukar ha läppglans till hands när det börjar kännas för torrt.

millan21
2015-06-12 09:33
#12

Tyvärr tycker jag färgerna i #9 är för mörka, jag vill ha ljust rosa nästan mot beige

millan21
2015-06-12 09:34
#13

Annons:
Upp till toppen
Annons: