Annons:
Etiketthår-frisyrer
Läst 1341 ggr
Larissa
2015-05-12 20:51

GULT ORANGE HÅR

Hej!

Skrev ett inlägg här för ett tag sen om att jag ville bli blond, från mörkbrun. Ja såhär dåligt gick det.

Idag var jag hos frisören och visade att jag ville ha denna bilden, hade mörkbrunt hår och när jag går ut därifrån ser mitt hår ut såhär, betalade 1700 och hon avfärgade det och sen lade i en ask-färg.

Gick ut och sprang till en annan frisörsalong påväg till tåget hem och hann knappt komma in där innan jag började gråta.

De sa att de kunde slinga/nyansera det så att det inte är gul-orange och ljusare med, och trodde det skulle gå på 2000 ungefär.

Grejen är att jag inte har råd att lägga ut 3700 kr på att få håret blont så det går ju inte :(

Ringde frisören jag var hos och hon sa att jag skulle komma tillbaka imorgon så hon kunde fixa det, men jag är livrädd att behöva 1. betala för en till färgning, och 2. att det fortfarande är lite gul/orange.

Litar helt enkelt inte på henne och skulle mycket hellre få tillbaka pengarna och gå någon annanstans, men hon ville fixa detStorgråter

Är så himla ledsen och vet inte vad jag ska göra, eller vad hon ska göra för "behandling" för att fixa det bäst? SNÄLLA HJÄLP.

Annons:
[Udoon]
2015-05-12 21:33
#1

Är man inte nöjd ska man inte betala, och sabbar frisören ens hår så pass så är det deras skyldighet att fixa det utan extra kostnad.

Satte nästan i vrångstrupen när jag läste, 1700 bara för att fixa håret, hua😮 O sen att det gick illa också, jag som är hemmapular får iallafall skylla mig själv om det inte blir bra, måste ju vara hemskt, som att bli rånad eller nåt.

hannaj98
2015-05-12 21:46
#2

Usch vad tråkigt 😕 

Du ska absolut inte behöva betala för en till färgning. Hennes jobb är att fixa ditt hår som du ber om. Om hon gjort något helt annat kan hon inte kräva att du ska betala för att hon ska fixa sitt egna misstag! Om du går tillbaka till henne tycker jag du ska prata med henne och se till att det inte blir några extra kostnader, för i så fall är det ju ingen mening med att gå till henne.

[Tilde]
2015-05-13 12:22
#3

Jag hade inte betalat förrän jag fick den hårfärg jag sagt att jag ville ha! Så du borde få en tid gratis så hon kan fixa det hon sabbade med ditt hår - det är ju trots allt hennes jobb. Sen rekommenderar jag silverschampo för att få bort orange/gult från håret och hålla det en fin blond färg.

Larissa
2015-05-14 00:00
#4

Åkte tillbaka idag ju, och det är liite bättre, inte lika orange, men fortfarande SJUKT gult. Hon la i en helt grå färg för att få det mer askigt.

Hon kunde tydligen inte göra mer eftersom jag avfärgat+färgat igår och färgade igen idag, trots att både jag och hela den andra frisörsalongen jag besökte efter dagens besök tycker att mitt hår är i fint skick, starkt och tjockt.

Men får ringa imorgon och be henne färga det brunt igen för jag har verkligen inte råd eller lust att lägga ner pengar på att försöka få håret blont snyggt.

Tycker dessutom att hon ska stå för att återställa det till brunt igen, då resultatet var HEMSKT och helt olikt än bilderna jag visade henne.

Vill egentligen ha tillbaka pengarna, då mitt hår har slitits av färgningen/avfärgningen och jag inte har fått ut något bra av detta, kommer efter dessa frisörbesöken, om jag färgar tillbaka det brunt, vara exakt lika som innan, fast mer slitet hår.

Är SÅ besviken och irriterad.

[Forest]
2015-05-14 10:18
#5

När jag blekte mitt hår vart det med mer som ditt första, jag betala inte ett öre eftersom frisören inte kunde bleka det rätt. Jag har en kompis som med fick sitt hår fult blekt inte heller hon betala ett öre för detta. Jag skulle se vad du kan göra för få tillbaka pengarna, antingen så färgar hon tillbaka din färg möjligen behåller lite så det blir slingor men du ska inte betala ett öre. Det bästa är att man är tydlig från början med säga att håret inte är i närheten av den färgen man ville ha och inte betalar. Lycka till med få pengarna tillbaka du kanske kan se lite vad lagen säger om detta och hävda din rätt?

Larissa
2015-05-14 10:54
#6

Mm, jag ska ringa idag då jag fick hennes mobilnummer.

Känner mig så ledsen då jag lagt ut 1700 + 150 för andra färgningen dagen efter + färgbomben som hon sa att jag skulle köpa. Mitt hår ser alltså ut som gult ojämnt hemfärgat hår, helt olikt vad jag ville, för nästan 2100 kr😭

Nej. ska ringa idag och begära att hon färgar tillbaka det, helst vill jag ha pengarna tillbaka men det kan jag väl inte få säkert..

Ska söka lite om vad jag har rätt till enligt lagen.

Annons:
[Udoon]
2015-05-14 12:39
#7

Jisses, hade hon mage att kräva dig på mer pengar dagen efter att hon sabbat ditt hår så pass😮

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-05-16 16:12
#8

Allvarligt? Hon är inte kunnig inom sitt arbete det är väldigt uppenbart. Kan hon inte färga/bleka what ever din hårfärg till det du vill ha och som du visar bild på ska hon säga detta till dig. Allt annat är inkompetens från hennes sida.  Om hon sen vid ditt andra besök gjort allt hon kan för dig, påvisar än en gång bara hennes okunskap inom sitt yrke.

Om jag vore dig skulle jag kolla med t.ex konsumentombudsmannen i din kommun ifall hon inte vill återbetala dig. Alternativt prata med ägaren av salongen om sådan finns.

Förstår inte varför du skull betala färgen andra dagen…. hon är en skam för sin yrkeskår.

[pusselbit]
2015-05-19 19:22
#9

Kan vi få se bild ts? :)

Larissa
2015-05-21 13:38
#10

Hej! Jag färgade tillbaka till brunt, dock ljusare brunt än jag hade innan.

Mamma har ringt och pratat med frisören och hon hade tydligen dåligt samvete och erbjöd sig att ljusa upp det igen utan kostnad, men det vill jag verkligen inte? Det vart ju sjukt hemskt förra gången, så självklart vill jag inte göra om det hos henne igen..?

Kan lägga in bild på hur det såg ut ikväll när jag kommit hem :)

sarakaka
2015-11-11 12:38
#11

Jag har också varit med om misslyckade frisörbesök. Fick fel färg.
Man kan inte kräva pengarna tillbaka direkt utan de har två försök på sig att fixa till håret.
Blir det strul så kontakta konsumentrådgivningen!

sarakaka
2015-11-11 12:39
#12

Vill du fixa till håret själv så köp en mycket ljus ASKblond färg, det gråa täcker över det orangea något. Sen får du använda silverschampo och silverbalsam.

Upp till toppen
Annons: