Annons:
Etikettsmink
Läst 590 ggr
ilenna90
2015-05-11 20:32

hemsidor där man kan köpa smink?

jag tycker verkligen om loreals infallible eyeshadow-skuggorna men när jag kollade på lindex senast så verkar dom inte säljas längre :( inte på åhlens heller.  och inte kicks. (fastän dom fortfarande finns med på loreals hemsida.) Jag är ute efter en särskild nyans(glistening garnet) men hittar den ingenstans på nätet heller :(

så nu undrar jag om ni har tips på några hemsidor som säljer smink där jag kan tänkas hitta den? Det funkar med engelska också eftersom man då inte riskerar att få betala tull. Så inga amerikanska sidor alltså. 

Skulle vara jättesnällt!

Har kollat dessa: 

lyko 

cocopanda

nordicfeel 

baresso 

ebay.co.uk

fyndiq

Annons:
[Stockholmsbruden]
2015-05-11 20:51
#1

Jrf.se

ilenna90
2015-05-11 20:58
#2

och med det menas..?

Jojaton
2015-05-12 00:27
#3

jrf.se är en hemsida ;)

På amazon.co.uk finns en hel del L'Oreal Infallible skuggor - vet inte om just Glistening Garnet finns, men värt att prova! Vad jag vet har de utgått, hittade en hel del på utförsäljning i höstas och har sen dess inte sett de varken i butik eller online. Kolla Prisjakt också!

Johanna - Instagram

ilenna90
2015-05-12 07:28
#4

#3 jo det märkte jag, men jag fattade inte riktigt varför hon tipsade om en hemsida för mark och fastighetsskötsel O_o 

ska kolla om amazon.co.uk :)
ja jag antog att det var så att dom utgått, men jag har hittat i princip alla andra nyanser så det var lite tråkigt :/ och konstigt att dom ändå finns kvar på loreals egen hemsida. 
Har kollat prisjakt, men får kika runt lite mer :)

estelleandersson
2015-05-12 08:36
#5

Vet tyvärr ingen sida där dom säljer den, men sidan hon skrev ska egentligen vara jfr.se (:

ilenna90
2015-05-12 15:41
#6

#5 åh jaha! tack :)

Annons:
[Udoon]
2015-05-12 21:34
#7

provat ebay.com? brukar finnas en del där som inte finns på ebay.co.uk. om du helt kör fast så kan det ju kanske vara värt att hitta en dupe istället, om det går.

ilenna90
2015-05-12 22:03
#8

#7 som sagt så riskerar man ju direkt tull när det inte är inom eu :/ annars finns det säkert ännu mer på ebay.com 
hm vet faktiskt inte vad dupe är?

[Udoon]
2015-05-12 22:19
#9

#8 jag ahr handlat ca 300ggr på ebay o aldrig åkt på tull, men det kanske har o göra med hur dyra saker det är.

Dupe= annan produkt som ser likadan ut. Till exempel är Sleeks Rose Gold rouge dupe på det mycket dyrare Nars Orgasm. Finns dupes på dom flesta grejer om man googlar runt lite :)

Cazzos
2015-05-15 08:29
#10

Det här med att betala tull fattar jag inte riktigt, jag beställde läppstift från Kalifornien en gång men fick inte betala mer än när jag gjorde min beställning.

Samt nu så väntar jag på 2 ordrar från 2 olika hemsidor och de ska komma innan juni. Hittills har jag bara betalat för varorna och frakten, inget mer..

Finns ju Sephora i Stockholm nu, om det är där du bor, de kanske har 🙂


ilenna90
2015-05-15 08:31
#11

nej alltså alla paket fastnar ju inte i tullen, så man kan ha tur att slippa :) men samtidigt känner jag 2 stycken som beställt klänningar från utlandet och fått en tullavgift på ca 700 kr :o 
så man kan ju såklart slippa, men vågar som sagt inte chansa då jag inte har nån lust att betala en massa extra för nått som från början var ganska billigt ;D 

nej det gör jag tyvärr inte :( men ska absolut kolla in den nästa gång jag är där! :)

Cazzos
2015-05-15 08:49
#12

#11 Oj! Vad synd! Men det är klart att om du känner dig så osäker så avstår du helt enkelt, finns ju massor med alternativ 😃

Om du känner nån kompis som kanske beställer regelbundet online, så kanske de kan beställa hem din mascara i deras beställning (om den finns på den hemsidan)? 🙂


ilenna90
2015-05-15 09:19
#13

det är en ögonskugga jag letar efter :) men frågade på kicks igår och den har helt enkelt utgått så är nog  ingen hemsida som säljer dom längre :/ 
kollade på sephoras hemsida nu också men jag hittade dessvärre inte nått utav dom vanliga sminkmärkena ;D men tack för tipset :)

Annons:
Cazzos
2015-05-15 09:36
#14

#13 Haha oj förlåt! 😂 Lite borta idag 🤔


ilenna90
2015-05-15 10:11
#15

haha äsch ;D

Jojaton
2015-05-16 12:48
#16

Sephora säljer ju bara "high end", L'Oreal är "budgetmärke" (drugstore = du kan hitta på Maxi osv) Tullen baseras väl på hur mycket paketet kostar och det är väl i %? Jag har beställt rätt mycket från USA, aldrig behövt betala tull för paket som kostat mindre än $100. Tror att tullen ligger på 20-25%, om du skulle fastna i tullen för din ögonskugga som du köpt för säg $10 skulle du ju bara behöva betala $2-3 extra, det är inte stora pengar det handlar om om du köper så lite.

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: