Annons:
Etikettskönhet
Läst 964 ggr
[Lollo 97]
5/2/15, 4:07 PM

Fjunig överläpp

Mitt problem är väl rätt litet men jag har svarta/mörkbruna fjun på min överläpp. När jag var runt 10  fick jag frågan om jag har mustasch och det hände igen när jag var runt 11 också.

Jag hatar att ha ögonkontakt med folk och håller nästan alltid för munnen när någon pratar med mig.

Jag vill ju helst ta bort den men om jag låter det växa ut sen syns det mer då? Ifall jag skulle råka glömma bort att ta bort håret på överläppen. Blir det ett ständigt arbete med att ta bort den då?

Asså jag kommer inte orka att kolla om det växt ut något varje dag o.s.v. Blir stråna mörkare? Blir det mer hår? 

Har läst på olika ställen att man kan få röda prickar typ som finnar om man vaxar. Är detta sant?

Vad händer om man slutar plocka,vaxa,epilera eller raka?

Vilket sätt är bäst att ta bort det på om jag ska ta bort det. Plocka med pincett, vaxa, epilera, raka, tråda?

Ska man göra det på salong eller hemma? Eller kan man bleka det?

Blev nog väldigt rörigt detta nu men hoppas ni förstår iaf.

Tacksam för svar :)

Annons:
Officielle
5/2/15, 4:18 PM
#1

Om du har riktigt mörka hårstrån kan du bleka "mustaschen" så att den syns mindre. Rekommenderar inte att du börjar plocka eller vaxa hemma eftersom att vissa kan vara känsliga mot vax. Gå till en salong och få professionell hjälp istället. 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

teddykaniner
5/2/15, 6:16 PM
#2

Jag vaxar utan problem, har aldrig fått röda prickar eller något i ansiktet av att vaxa. Jag tror nog du kan testa att vaxa själv om du vill!

Med vänlig hälsning,
Jenny

mikkan01
5/5/15, 11:50 AM
#3

Jag vaxar överläppen samtidigt som jag vaxar ögonbrynen, gör eget sockervax hemma så det går på en halv minut. Att plocka med pincett är en riktig pina haha, inget jag skulle rekommendera någon 🤐
Raka går ju absolut snabbast, lättast och gör minst ont men då ska man göra det till en vana om man inte vill att det ska växa ut igen. Vaxning gör så man slipper hålla på med sånt där varannan dag, därför föredrar jag vax alla gånger. 🙂
Aldrig fått röda prickar i ansiktet av vax men vi alla reagerar olika och man vet aldrig förrän man testat.

Nä, fjunen blir inte mörkare/grövre. Och slutar man ta bort håret från överläppen så händer inget mer än att det växer ut igen.

~mikkan

TerriZue
5/5/15, 8:13 PM
#4

Jag vaxar och det har jag gjort länge (kanske en gång i månaden, mer sällan på sommaren eftersom håret blir ljusare då). För mig fungerar det hur bra som helst och jag har aldrig någonsin fått några prickar. Jag blir lite (ytterst lite) röd just precis när jag vaxat bara men det är ju inte särskilt konstigt eftersom man sliter loss en massa hår. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

parsee
5/6/15, 2:46 PM
#5

Man kan ju även använda laser men det tar ju död på hårsäcken helt (tror jag!) men då behöver du inte oroa dig för att det ska återkomma. Inget jag provat på själv och det är ju väldigt dyrt 😐

ebbamedruby
5/10/15, 4:48 PM
#6

När jag var i Dubai och gjorde naglarna kom det flera gånger in unga tjejer och kvinnor på salongen för att "tråda" överläppen. Det såg ut att göra rätt ont men det gick på kanske 2 minuter och sen antar jag att det håller sig lika länge som om man noppat dem. Kanske värt att kolla upp om man kan tråda hemma eller om det finns salonger som gör det i Sverige? 

Själv har jag också väldigt fjunigt ansikte och överläpp samt underläpp, det är ljuda hårstrån men har ändå funderat på att raka bort det flera gånger haha.

Annons:
Upp till toppen
Annons: