Annons:
Etikettsmink
Läst 553 ggr
redvit
4/22/15, 11:35 PM

sminkråd känslig

Jag behöver råd om sminkköp. Jag sminkar mig bara till fest, dvs några gånger om året. Flera gånger har jag fått utslag på ögonlocken, de blir liksom torra. Gjorde en rejäl rensning i lådan och slängde allt som inte var nytt, men jag fick utslag i alla fall. Nu vill jag köpa helt nytt men vet inte vad.

Jag använder bara parfymfria tvålar osv, sällan parfym och hårprodukter. Har provat att sminka utan borste, för att se om det var den jag reagerade på - ingen skillnad. Jag är allergisk mot pollen, pälsdjur och lite växter. Borde nog prova vattenfast smink med tanke på att ögonen tåras ibland och jag ska på ett bröllop.

Tacksam för svar!

Annons:
VildaVittra
4/22/15, 11:42 PM
#1

Har du funderat på att tillverka ditt smink själv av naturprodukter som du tål?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

redvit
4/23/15, 9:59 AM
#2

Nej, inte alls. Hur gör jag det? Kan man göra både mascara och ögonskuggor?

VildaVittra
4/23/15, 4:40 PM
#3

#2 Ja, det kan du. I den här tråden finns det länkar till en del recept: http://hallbarlivsstil.ifokus.se/discussions/54ed275a8e0e7473b80004dc-hemmagjort-giftfritt-smink?discussions-1

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Outlawly]
4/30/15, 7:50 AM
#4

På apoteket har de ju mineralsmink som inte ska framkalla allergier. jag köpte precis Iduns smink.

Du kanske ska be att få en provsminkning?

misspink83
5/1/15, 10:05 PM
#5

Jag har jobbat som makeupartist i elva år och det är otroligt vanligt att man är känslig i samband vid pollensäsongen. Vissa produkter passar utmärkt på en person och testar ngn annan med samma problem samma produkt så kan en irritation ske iaf. Bästa tipset är att gå till olika kedjor och be få testa produkter i armvecket. Har det inte blivit ngn reaktion på 30-60 min så borde man tåla. Apotekarnas produkter är rent generella milda produkter. Jag har haft många kunder som fastnat för lumenes utbud.

Upp till toppen
Annons: