Annons:
Etikettshopping
Läst 1416 ggr
nawalmousa
2015-04-16 17:58

Miniinthebox / Lightinthebox !! Hjälpppp!!!

Måste veta om det är någon här som handlat på en av dem sidorna innan och isf vilken, för har sett så vackra saker där som dem har då, men jag vet inte om man kan lita på dem eller om det är någon tullavgift eller något annat som jag borde veta!!

Tacksam för alla svar jag kan få om dessa hemsidorna,, vill så gärna handla där men som sagt är rädd för att jag inte vet tillräckligt :(

Annons:
MoaHermansson
2015-04-16 21:36
#1

Jag har köpt där flera gånger, har aldrig varit några problem.


nawalmousa
2015-04-17 12:20
#2

@Moahermansson men har du aldrig betalt tull eller så?

neasfotografier
2015-04-17 14:11
#3

Har handlat från miniinthebox och har inte haft några problem. Fått det jag beställt, men har dock gjort misstaget att välja "expressfrakt" en av gångerna och då tillkom tull. Men väljer man det vanliga leveranssättet så har jag aldrig varit med om att jag fått betala tull. Och har beställt från dem flera gånger.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Rwawr
2015-04-17 17:11
#4

Har också handlat från båda hemsidorna. Fick betala en ganska rejäl tull men är inte helt säker på hur det fungerar heller.. för om det #3 säger stämmer så lär jag börja beställa igen, men gärna utan tullen! ^^

MoaHermansson
2015-04-17 21:16
#5

Kom ingen tull för mig.  

En gång när jag beställde en piercing så var den lite "skadad" när den kom så jag skrev en recension på den och fick pengarna tillbaka.


nawalmousa
2015-04-18 01:04
#6

#3 det är så att #4 har fått betala tull är de då kanske för att man valt expressfrakt? Beställer du fortfarande ofta därifrån?

Annons:
nawalmousa
2015-04-18 01:05
#7

#5 Verkar som sidan ändå är pålitlig hahha :)

neasfotografier
2015-04-18 14:21
#8

#6
Förmodligen har man valt det. För om jag inte valt det så har jag inte behövt betala någon tull. Och har ändå beställt därifrån minst 5 gånger. Det kan ju dock ta 1 månad eller mer om man tar den vanliga frakten men å andra sidan så skickas det ju från Hong Kong så är ganska förståeligt att det tar tid. Senast jag beställde var i januari.
Mest beställt telefonskal och ett fåtal tillbehör till mobilen och aldrig varit några problem 🙂
Kvalitén kan vara lite hipp som happ men oftast är det helt okej. Har många skal som jag använt dagligen i typ ett år nu och de håller fortfarande. Men då är jag rätt försiktig med mina grejer rent allmänt också.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

fuzzie
2015-05-15 02:32
#9

Jag tycker att sidan är väldigt pålitlig då jag har beställt från Miniinthebox i flera år nu och det har varken blivit fel eller kostat mig några tullpengar. 👍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Rwawr
2015-07-01 17:27
#10

Beställde nu därifrån och paketet kom till posten idag, men för att få ut paketet så måste jag betala 300 kr .. förstår inte varför jag alltid får betala

Rwawr
2015-07-01 17:35
#11

Kan tillägga att jag inte valde någon express frakt eller liknande och valde även till och försäkring eller vad det nu stod.. 😐

[malda]
2015-07-02 09:31
#12

Eftersom den vanliga frakten verkar gratis är det ju enkelt att bara lägga flera beställningar som ligger under 300 kr (om en ska handla för mer än så), då får en ingen tull.

Edit: tydligen tullfritt på allt under 1400kr (internethandel utanför EU), men det är momsen en får betala, dock ej om värdet är under 300kr. Så, som sagt, under 300kr/beställning så får ni inga överraskningar i form av extraavgifter.

lollynonna
2015-07-02 20:00
#13

Har beställt från lightinthebox,men frakttiden var så sjuuukt lång! Fick vänta 5-6 veckor.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Upp till toppen
Annons: