Annons:
Etikettskönhet
Läst 800 ggr
[AnimalLover1]
2015-02-25 16:20

Bra läppbalsam?

Mina läppar är hemska nu på vintern, de är så torra och jag har testat massa (och då menar jag verkligen massa) olika läppbalsamer/lipsyler men ingen funkar. Och eftersom mina läppar hela tiden är så torra så börjar det typ sprida sig ner vid nedersidan av läppen och typ blivit till eksem😓

Vilket har typ "ultra funktion" men ändå inte har massa farliga kemikalier?

Några jag testat är bland annat lipsyler från Lypsyl (märket), Baby lips, Carmex, Försvarets hudsalva, The body shop osv.

Annons:
Vaargen
2015-02-25 16:31
#2

Har du olivolja hemma? smörj in läpparna relativt rikligt med det och låt verka ;)

TerriZue
2015-02-25 16:31
#3

Jag använde mig av en massa olika läppbalsam förut eftersom jag också fick extremt torra läppar på vintern men ingenting fungerade. Till slut tog jag saken i egna händer. Jag gjorde egna läppbalsam med kokosolja, bivax, mandelolja och sheasmör (har jag för mig, kan kolla upp receptet mer exakt lite senare). Inga konstiga ingredienser, 100% ekologiskt och naturligt och mina läppar är så himla mjuka och fina. Jag har alltid med mig mitt läppbalsam och torra, spruckna läppar är ett minne blott! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[Udoon]
2015-02-25 17:49
#5

Hurraw gör trevligt läppgunk, vet inte om det redan blivit tipsat om :)

missan´s
2015-02-25 18:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Tips är att inte ha läppbalsam med vatten i, om det är minusgrader ute så fryser det ju. Kanske är det som det beror på?

Jag rekomenderar The Body Shop's läppbalsam. Vet inte om det är just den som du har haft (bild 1 på det, finns även i vanilj m.m)

Nivea har också endel bra som jag rekomenderar. Niveas läppbalsam, cranberry & raspberry, har jag och fungerar utmärkt. Dock är det vatten i men det, som sagt, funkar ändå. (Bild 2)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
[AnimalLover1]
2015-02-25 19:13
#7

Tack för alla förslag, ska testa vissa👍

#6 Inte haft någon av de :)

Det där med att det fryser, hmm vet inte, kanske. Men det (vissa av mina lipsyler) brukar typ smälta och blir vattnigt :S

Vaargen
2015-02-25 19:15
#8

finns vattenfri lipsyl trorjag.

missan´s
2015-02-26 07:39
#9

#7 Menar att läpparna spricker då. 

Ett till

L'occitane (eller vad det nu heter) har ett superbra läppbalsam. Kika in på deras hemsida vet jag. :)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

[rumelle]
2015-02-26 14:49
#10

Smeta på ett tjockt lager Helosansalva innan du går och lägger dig. Känns kladdigt och sådär men gör verkligen underverk.

citytjejen
2015-03-01 01:02
#11

Jag brukar använda detta cerat http://www.bubblebox.se/sv/artiklar/lappsalva-oliv-5g.html och på natten har jag ibland idominsalva på läpparna, det funkar riktigt bra.

Om läpparna är spruckna så kan man ha på honung som har en läkande effekt.

/Christina

Larissa
2015-03-10 20:33
#12

Eos läppbalsam är superbra! De är helt naturliga och ekologiska och är suuperbra.

Finns på kicks, H&M osv.

Jag är totalt läpsylberoende och kan nt  vara mer än typ 2 h utan nåt läpsyl så har haft de flesta mer populära läpsylen haha och ÄLSKAR dessa!

Upp till toppen
Annons: