Annons:
Etiketthår-frisyrer
Läst 758 ggr
[Tezz!]
2015-02-20 15:22

Rockabilly frisyr på heltid?

Hej, Jag visste inte var jag skulle döpa denna tråd till… Men i alla fall, finns det något sätt att få håret att stanna "bakåt" utan att behöva använda en burk hårgelé varje morgon? 🤔 Typ Dannys frisyr i Grease? har väldigt tjockt hår jag har inte tiden att fixa håret varje gång. Tack på förhand! Lånat konto av en kompis 🙂

Annons:
densomundrar
2015-02-20 15:33
#1

Pompa är vanligast och det ger ju en greace look, om det är rockabilly frisyrer för herrar vi pratar om? Fördela mousse i håret och föna torrt i önskad riktning och form och avsluta med hårspray är en betydligt mindre kladdig variant och ger ett mer "naturligt" utseende :-)

[Tezz!]
2015-02-20 15:40
#2

Okey, tack! :) är detta något som håller länge eller som man får göra om varje dag?

densomundrar
2015-02-20 15:46
#3

Nu är jag inte karl och har inte varit ihop med någon som kör pomadafrisyr, men det borde bara vara att kamma till det på morgonen. Tänk på att köpa en vattenlöslig pomada om du inte vill köpa specialschampo för att få ur det och att det kan göra kudden ganska skitig. Kör man med mousse och hårspray så beror det helt på hur man sover. Sambon som kör denna metod behöver oftast peta rätt några hårstrån och bättra på med spray på morgonen men ibland har han gnuggat runt med skallen i kudden så dant att han måste blöta håret och göra om frisyren eller sätta på sig kepa. Glömde att säga att moussen ska appliceras i vått hår och därefter fönas torrt.

VildaVittra
2015-02-20 15:47
#4

Har du provat att sova med hårnät för att skydda frisyren?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

densomundrar
2015-02-20 16:01
#5

Menade givetvis pomada i inlägg #1

Upp till toppen
Annons: