Annons:
Etikettsmycken
Läst 1970 ggr
wingren
2015-01-27 13:37

Förlovnings/bröllopsringar

Vad är det egentligen för skillnad på förlovnings- och bröllopsringar? Vilken av dem är det som ska vara "finare" eller det spelar ingen roll? Min syster och vän som är förlovade har väldigt enkla ringar, är det standard? När jag googlat lite (på engelska) verkar det mer som att förlovningsringen är mer speciell, men det kanske är i usa eller bara som det verkar/som jag fått för mig? Känner mig lite vilsen ^^,

Skicka gärna bild på din(a) ring(ar) och skriv vilken som är vad ;)

Annons:
Candela
2015-01-27 13:40
#1

I Sverige brukar man (traditionellt sett) ha enklare förlovningsringar. Här får både mannen och kvinnan en ring vid förlovningen (till skillnad från USA, där mannen brukar få sin ring vid altaret), och på bröllopet får kvinnan ytterligare en ring som ofta är mer speciell.

Men allt är ju efter tycke och smak, och det finns inga måsten.

Niini
2015-01-27 13:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Som #1 sa så här uppe i norr är det vanligare med enklare förlovningsring men som sagt.. Man gör som man tycker :) Har de i bekantskapskretsen som har blingbling på båda, på ingen och en av varje (både förlovnings eller vigsel). Många har börjat köra med endast en ring också (eller ingen alls!) helt beroende på hur man känner inför smycken ;)
Själva har vi båda två ringar var, släta rödguldsringar som förlovnings och lite mer avancerade som vigselringar :)

[EvelinaL]
2015-01-27 18:17
#3

Jag är själv förlovad och både jag och min fästman har ringar vi har rätt enkla ringar av titan men det är mest för att vi inte vill lägga så mycket pengar på ringar än.

Upp till toppen
Annons: