Annons:
Etikettsmink
Läst 640 ggr
IceTee
12/21/14, 2:27 AM

Matt läppstift?

Har någon ett tips på ett matt läppstift som inte torkar ut läpparna och inte är allt för dyrt?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Gladasvampen
12/21/14, 2:56 AM
#1

Rimmel har en serie by Kate Moss som är fantastiskt bra! Har flera utav deras matta läppstift och använder dem flitigt :) 

Annars så har jag några läppstift ifrån the body shop som är matta, men långt ifrån alla har matt finish, man får leta lite :)

Surpan
12/22/14, 10:43 AM
#2

Sephoras egna, de har en smal hylsa som är matt och sitter som berget. Kan dock flagna lite i färgen. Torkar ut lite, men det gör ju i princip alla matta läppstift.

Rekommenderar annars isadoras color shock. Det är ett väldigt täckande liptint som är semimatt. 🙂

/Surpan

IceTee
12/24/14, 1:12 AM
#3

Kanske skulle tillägga att det måste gå att få tag i på nätet (utan dyr frakt) eller på typ kicks! Och det ska vara helt matt! Får kolla på body shop, men har inte hittat något i vår butik här hemma

Medarbetare på Skor iFokus

schnecke
12/26/14, 12:21 AM
#4

Jag har från The body shop som inte torkar ut läpparna! Alla mina läppstift jag äger (de flesta från the body shop) är matta så kika där så kommer du hitta :)

IceTee
12/27/14, 2:18 AM
#5

#4 mitt från bodyshop är inte matt, så det kanske är olika serier? Ska nog gå inom så fort jag har möjlighet! (tackar aldrig nej till en möjlighet att gå inom bodyshop ändå!)

Medarbetare på Skor iFokus

schnecke
12/27/14, 11:49 AM
#6

Ja, dom har olika serier. Jag har ett som e lite mörk rosa och ett som är mörkrött som är matta! :)

Sen har jag en ny favorit från maxfactor som jag inte har upplevt att det torkar ut som är alldeles matt. Till den har jag även e läppenna som är hur bra som helst.

Annons:
IceTee
12/27/14, 7:19 PM
#7

#6 tack för tipsen! Ska kolla så fort jag hinner (mycket resande mellan pojkvännen och hemma såhär runt jul och nyår)

Återkommer med vad jag tyckte 🙂

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: