Annons:
Etikettsmink
Läst 569 ggr
Jojaton
12/9/14, 8:01 PM

Vattenfast mascara

Min syster önskar sig en ny vattenfast mascara i julklapp, så tänkte fixa en till henne. Jag har dock aldrig köpt en vattenfast mascara själv, och vi har väldigt olika ögonfransar så det som funkar på mig funkar inte på henne. 

Hon har extremt tjocka, täta och långa fransar - så det hon behöver är något som separerar och definierar, absolut inte något som ger en massa volym eftersom det bara klumpar ihop hennes fransar då de sitter så tätt. Hennes fransar är väldigt raka så hon behöver vattenfast för att de ska hålla sig böjda hela dagen. Någon som har några tips? 🙂

Johanna - Instagram

Annons:
Idakarrlsson
12/9/14, 9:21 PM
#1

Använder Isadoras 100% waterproof build-up mascara. Den håller hela dagen och är vattenfast så in i norden. Men ändå inte svår att tvätta bort med sminkborttagning. Lite osäker ifall den kommer skapa lite problem eftersom det är en volymmascara men det är ju iaf något sorts tips 😂

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Surpan
12/9/14, 9:43 PM
#2

Jag använder lumenes, behöver också vattenfast för att böjen ska hålla sig, och det gör den med den mascaran. Den är inte heller riktigt en va-va-voom mascara så det kanske kan vara nått? Annars fråga i butik, de brukar vara hjälpsamma. 🙂

/Surpan

Jojaton
12/11/14, 5:05 PM
#3

Tack för tipsen, ska läsa på mer om dem!

#2 Jo absolut, problemet är att jag har lite dåligt med tid pga jobb, så tänkte göra lite research online först ifall jag inte hinner in till någon butik innan jul!

Johanna - Instagram

MoaHermansson
12/25/14, 1:17 PM
#4

Nu kanske detta är lite sent men.. The rocket från Maybelline är grym! Tror jag har gjort slut på ca 5 st på bara 2 år.


Jojaton
12/25/14, 2:52 PM
#5

#4 Tack för tipset, men det blev den vattenfasta från Make Up Store :)

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: