Annons:
Etikettskönhet
Läst 2039 ggr
[Sabina]
12/2/14, 12:55 PM

Har du testat Glossybox?

Häromdagen hörde jag talas om Glossybox, en "prenumeration" av fem utvalda skönhetsprodukter som man får en gång i månaden. Har någon av er som läser detta provat Glossybox? Är det bra produkter man får och var ni nöjda? Jag funderar på att prova på en prenumeration då jag är lite feg och oftast köper samma produkter och smink som jag "alltid" gjort. Jag tänkte att det hade varit kul med lite andra idéer och input…

Annons:
luckiestgirl
12/2/14, 1:06 PM
#1

Jag har haft glossybox i några månader nu, köpte en sexmånaders prenumeration. Ibland blir man jätte nöjd och andra gånger inte. Det är så olika, men det är ju jätte kul att få paket varje månad :) Man kan ju hitta nya favoriter! 

Jag betalade 700 kronor för prenumerationen och min första box jag fick var värd över 500kr, decembers glossybox kommer vara värd över 400kr. Boxarna jag fått däremellan vet jag inte vad dom var värda men jag har ju ändå verkligen sparat in pengarna jag betalde! Om det skulle vara nån produkt man inte gillar kan man ju alltid ge bort den  :)

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

[Sabina]
12/2/14, 1:14 PM
#2

#1 Vad trevligt att veta att man får valuta för sina pengar och dessutom får prova på lite nya produkter. Tänkte ge mig själv en prenumeration i julklapp men ville höra mig för lite först. 🙂 Den som tipsade mig om Glossybox, sa samma sak som du och var väldigt nöjd hon med. 🙂

[Tilde]
12/2/14, 6:30 PM
#3

Jag önskar jag kunde prenumerera på Glossybox men det finns inte i Danmark än! 😕 Annars hade jag gjort det då det verkar kul att testa nya produkter och paket är ju alltid kul att öppna. 😃 Så slipper man gå och köpa skönhetsprodukter lika ofta och man kanske får något man normalt inte skulle lägga ner massa pengar på.

Men de ska ju anpassa boxen efter vad du tycker om, så man borde inte vara helt missnöjd liksom. :)

Edit: Såg nu att det finns en motsvarighet som heter Goodiebox i Danmark… ska spana in det :D

[pusselbit]
12/2/14, 9:57 PM
#4

Jag har också beställt glossybox och väntar nu på min första box(decemberboxen) Hur vet du värdet på dec boxen luckiestgirl? Är väldigt förväntansfull ! :)

[Sabina]
12/2/14, 10:02 PM
#5

#3 Ja, du har helt rätt i att det ju inte kan bli så fel med produkterna då man har sin egen profil som de utgår ifrån när de sätter ihop boxen. Och paket är ju alltid kul att få 🙂. Så nu har jag lagt en prenumeration till mig själv, jag tycker jag är värd den efter en mycket jobbig höst då det hänt en massa tråkiga saker i mitt liv. Ska bli så spännande med paketet 🙂 . Hoppas att du Tilde också kan unna dig en Goodiebox-prenumeration. Kul med en liten guldkant i tillvaron då och då 🙂

Edit: #4 Vad roligt, det är den (decemberboxen) jag också ska börja min prenumeration med. Jag ser inte heller vad den innehåller för produkter, kan bara se novemberboxens innehåll 🤔

luckiestgirl
12/3/14, 11:25 PM
#6

#4 #5 Jag ser inte vilka produkter den kommer innehålla men ibland skriver de värdet på hemsidan :) På startsidan på glossybox.se ser man ju en bild på december boxen (och en limited-edition julbox) och så står det vem som designat den osv, där finns också värdet på boxen :) Innehållet blir en överraskning! :D

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Annons:
[pusselbit]
12/5/14, 5:10 PM
#7

Jaha.. Näh, jag hittar inte decemberboxen. Kanske är lite blind🤫

[pusselbit]
12/5/14, 5:14 PM
#8

Jahaaa! Det är den där 'Glossybox by Maria Nilsdotter' fattade jag nu…;)

[Sabina]
12/5/14, 6:43 PM
#9

#6 #8 Ja, hehe nu såg jag den!

luckiestgirl
12/7/14, 1:24 PM
#10

#8 #9 hahaha ;)

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

[pusselbit]
12/7/14, 2:41 PM
#11

Jag har en annan liten fråga, Fick ni någon orderbekräftelse via mail efter att ni beställt boxarna? Jag fick nämligen ingen sån. 🤔

luckiestgirl
12/7/14, 2:48 PM
#12

#11 Jo jag fick ett kvitto/orderbekräftelse via mail när jag köpte min prenumeration, har beställt en enskild limited edition box också men tror inte att jag fick orderbekräftelse till den… hm 🤔

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

[pusselbit]
12/7/14, 2:58 PM
#13

Då är det nog som jag misstänker, att min prenumeration antagligen inte gick igenom 😭

Annons:
[Sabina]
12/7/14, 3:14 PM
#14

#11 Ja, jag fick också ett kvitto som jag uppfattar som en orderbekräftelse också. Jag betalade genom paypal.

Oj, hoppas din prenumeration gick igenom ändå 😕. Annars får du kontakta dom så att det inte blivit något fel någonstans.

eirwen
12/7/14, 3:25 PM
#15

Jag har prenumererat på Glossy Box. Dom får en hel del kritikl på sin facebooksida om man vill kolla.

Det jag ville säga är att dom inte följer ens profil som man fyller i. Jag har sett dom skriva det själva på sin facebooksida. Det är sjukt många som ger kritik för att de får produkter som inte alls passar dom och deras profil dom fyllt i.

Ibland får man trasiga produkter (vilket oftast är postens fel) och många gånger har dom glömt en produkt. Om man kontaktar dom kan man få en ny produkt, men det brukar aldrig vara den produkten man egentligen skulle ha fått eller som gick sönder. Om vi säger att jag skulle få någonting ifrån Benefit men inte fick det, så kan dom ersätta det med ett budgetmärke. Själv tycker inte jag det känns okej, men ja. Det är ju bara att testa och se vad ni själva tycker :)

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

[pusselbit]
12/7/14, 4:17 PM
#16

Vad bra att du skrev det så man kan få lite olika perspektiv på Glossybox. Jag kollade på FB och läste att det var rätt dålig service iaf men aja vi får se :) Annars ha

[pusselbit]
12/7/14, 4:19 PM
#17

Annars hade jag nog tänkt att det bara var riktig otur att någon av produkterna i min box gått sönder men om det är rätt vanligt som du säger så är det ju synd :/

[Sabina]
12/7/14, 5:15 PM
#18

#15 Tack för info.🙂 Det är alltid bra att få olika perspektiv på saker och ting och jag hade nog precis som #17 pusselbit, tänkt att en trasig produkt eller någonting som fattas i paketet var otur, så det är bra att ha ögonen öppna för sånt. Nu har jag (tack och lov) månadsprenumeration så jag kan alltid avsluta det hela snabbt om jag skulle vara missnöjd.

Challa86
12/9/14, 10:12 PM
#19

Jag har prenumererat i över ett år nu tror jag och har aldrig haft problem med varken trasig eller saknad produkt. Jag har även alltid fått saker som följt mina skönhetsprofils-val. Man får väldigt sällan produkter man inte har användning för. Visst är vissa saker tråkiga att få -som nagellack t.ex, men med ett glas rumstempererat vatten och några droppar lack kan man göra svincoola mönster och då känns det bra att ha en drös med lack att välja mellan. 
Jag ger Glossybox 10/10 och kommer fortsätta min prenumeration ytterligare ett år. 🙂

challameow.wordpress.com 

Bjallstal
12/11/14, 5:44 PM
#20

Jag har prenumererat i lite mer än ett år nu och kommer fortsätta :) visst alla boxar är inte lika roliga, men överlag är det absolut värt det. Jag har aldrig haft några problem med uteblivna löser trasiga produkter

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
[Sabina]
12/11/14, 6:44 PM
#21

#19 och #20 Tack för era åsikter. Kul att se att de flesta verkar nöjda ändå. Idag fick jag ett sms från Glossybox att mitt paket är på väg. Kul och spännande 🙂

IceTee
12/11/14, 7:09 PM
#22

Jag prenumererar på det och tycker det är rätt bra, men tycker att innehållet blir sämre… Det är skitkul, och jag använder en del av vad man får, men deras kundtjänst suger verkligen! Ingen telefon och svarar knappt på mejl… Osäker på ifall jag förlänger! Dock finns det bytes-grupper på Facebook som är väldigt smidiga!

Medarbetare på Skor iFokus

MoaHermansson
12/25/14, 1:16 PM
#23

Jag prenumemerar och ÄLSKAR det, det är så kul varje månad när man öppnar paketet och inte vet vad som finns i, ibland är det bra saker och ibland dåliga. Men det finns alltid mer än 1 sak jag gillar från varje box. I några månader har Glossybox även haft ett samarbete med MakeUpStore vilket jag tycker är jättebra, har fått massa dyra och bra saker där ifrån.


Upp till toppen
Annons: