Annons:
Etikettskönhet
Läst 1078 ggr
_ella_
11/25/14, 3:57 PM

hjälp med ögonbryn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag är nybörjare på att noppa/fylla i mina ögonbryn. För tillfället är dem väldigt ojämna, men kan inte sätta fingret på hur jag ska forma mitt fula ögonbryn för att göra det symmetriskt. Höger ögonbryn på bilden är så jag vill att det ska se ut.

Annons:
imsuchadiva
11/25/14, 4:10 PM
#1

lättast är om du går till en salong första gången, så kan du själv hålla efter med tiden :)

_ella_
11/25/14, 4:25 PM
#2

Har tyvärr inte råd att göra det eftersom att jag är femton och mina föräldrar vill inte ge mig pengar för att fixa ögonbrynen haha.

imsuchadiva
11/25/14, 5:24 PM
#3

Du får väl helt enkelt spara ihop pengar :)

[TeamGolden]
11/25/14, 9:28 PM
#4

Salong är inte alltid bäst, har fått mina ögonbryn förstörda på salong en gång, så mitt tips är istället att lära dig själv! Efter flera år av att noppa, färga, fylla i mina ögonbryn har jag lärt mig både rätt och fel man kan göra. 

Nr 1 är att följ - alltid - ögonbrynens egna form, noppa aldrig sönder dem till en ny form (och för guds skull raka inte av dem!🤐) Sen ser ens ögonbryn inte identiska ut, jag har t ex ett mer runt ögonbryn och ett som är mer ''skarpt''. 

Noppa ögonbrynen kan du göra med en ögonbryns-plock pincett och jag noppar endast bort de hår som ligger på ögonlocket (oftast väldigt ljusa, fjun), mellan ögonbrynen och lite de som ''ligger i vägen'' för min naturliga ögonbryns form. 

Fylla i dem kan du göra med penna eller (ursäkta vet inte översättningen på denna) Dipbrow pomade från t ex Anastasia beverlyhills. En bra början är en vanlig brynpenna från H&M. När du känner att du börjar ha koll på brynen och hur du fixar dem kan man även avsluta med ögonbryns gelé antingen utan färg eller med färg det ger en lite mer maxad finish. 

När det kommer till _hur_ man fyller sina ögonbryn är det bra att följa denna mall (här) och för att skapa ett snällt uttryck ska man inte köra all in med svart penna över hela brynet utan ta en till två nyanser mörkare (eller ljusare beroende på hårfärg) och skapa en ''ombre'' feeling på brynen, början på ögonbrynet ska vara den ljusaste och svansen på brynet kan vara aningen skarpare och mörkare. 

Det finns många bra youtube videos där det finns långa förklaringar till hur man fixar sina bryn! Och de ''riktlinjer'' som finns är givetvis inte regler men hjälper till ögonbryn som ger ett vaket och piggt intryck! :-)
Min favorit youtuber är Nicole Guerriero som har flera stycken uppdaterade ''how i fix my eyebrows'' den nyaste är 2 månader gammal och den kan  du se här (http://youtu.be/6jxF9jZ1JUw) 

Lycka till med ögonbrynen=)

Upp till toppen
Annons: