Annons:
Etikettsmycken
Läst 2121 ggr
wimla01
11/22/14, 9:38 PM

Tandsmycke

Hej! Det är så att jag har tänkt och skaffa ett tandsmycke, så jag har lite funderingar kring det.  Jag har letat som sjutton efter ett tandsmycke, bland annat i smyckesaffärer mm.  Var har ni köpt era tandsmycken nånstans?

Sen undrar jag hur länge sitter ett tandsmycke? Jag har läst att ett tandsmycke ska sitta så länge tills man vill ta bort det men för vissa har det ju bara suttit några måndader?

Och blir det något märke på tanden sen om man skulle vilja ta bort smycket?

Annons:
Cindy S
11/22/14, 10:05 PM
#1

Jag har för mig att tandläkare gör permanenta tandsmycken. Temporära har jag aldrig sett till salu. Du kanske borde titta i utländska onlineaffärer?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Udoon]
11/22/14, 11:58 PM
#2

vad jag vet så är det bara tandläkare som håller på med sånt, inget man ska kuckla med själv.

[rumelle]
11/23/14, 7:45 AM
#3

Tandsmycken köper du och sätter dit hos tandläkaren. De brukar ha en liten katalog med olika smycken man kan beställa. Du får nog räkna med att det kostar ca 600-700 kr för smycke + ditsättning.
Smycket sätts fast med tandfyllningsmaterial på tanden, som man sedan kan skrapa eller slipa bort om man vill ta bort smycket. Det brukar inte bli något märke. 
Smycket ska kunna sitta tills man själv vill ta bort det men ibland kand det hända att det lossnar. Men det brukar gå att sätta tillbaka det isåfall.

Unibrow
11/23/14, 9:54 AM
#4

Jag köpte mitt guldhjärta på guldfynd, kostade runt 150 spänn.

wimla01
11/23/14, 10:34 AM
#5

Jag tänkte först att jag skulle köpa ett tandsmycke och sen gå till tandläkaren och få det ditsatt men tandläkaren verkar ju ha stora utbud på tandsmycken som ni säger så då kan man ju köpa både smycket och få det ditsatt där! Tack för alla råd:)

TerriZue
11/24/14, 12:21 PM
#6

Jag vet inte var mitt smycke köptes, jag fick det i födelsedagspresent när jag fyllde tolv. 

Tandläkaren satte dit det och sa att de inte kunde ge någon garanti för hur länge det skulle sitta kvar. Han sa att det kunde lossna efter en månad eller, om jag hade väldig otur, bara efter några dagar. Han sa även att om jag hade tur skulle det kunna sitta kvar i upp till två år men det var tydligen den absoluta maxgränsen. 

Idag, 14 år senare, sitter smycket fortfarande på plats. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: