Annons:
Etikettsmink
Läst 963 ggr
Officielle
11/22/14, 11:57 AM

Tips?

Hej! Jag behöver lite hjälp från er. När jag gör en vinge på min eyeliner blir det helt olika på ögonen, på det ena ögat ser det bra ut men på det andra gör det inte det. Vingarna liknar inte varandra alls och jag tror att det beror på att mina ögon har olika form. Hur ska jag göra för att få dem lika? En annan grej som jag behöver hjälp med är mitt mineralsmink. Jag använder mineralfoundation, rouge och bronzer men problemet är att det ser lite torrt ut och blir lite kakigt på torra områden. Hur kan jag göra för att få det att se mindre kakigt ut? (Använder bara mandelolja som rengöring och återfuktning på ansiktet, så att använda extra mycket ansiktskräm innan applicering är inget alternativ). :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
Rumblebee
11/22/14, 12:31 PM
#1

Vad gäller mineralsminket så prova att använd mer olja till återfuktning och se till så att du bara tar lite smink på borsten. Bättre att lägga på extra om det behövs än att försöka täcka allt i en svepning så att säga. Jag brukade också få problem när jag använde mineralsmink i början. För mig hjälpte det att återfukta mer och inte ha för mycket på borsten

Jojaton
11/22/14, 7:10 PM
#2

Prova en återfuktningssprey som MAC Fix+ eller Make Up Store Face Mist, och spraya det efter att du applicerat hela basen! Det återfuktar huden utan att förstöra sminket :)

Eyeliner är ju en övningssak, men testa tejpmetoden. Prova varje dag precis innan du ska tvätta ansiktet, då gör det inget att du misslyckas för ingen ser, men du får enklare in snitsen och kan testa olika metoder för att få vingarna så lika varandra som möjligt!

Johanna - Instagram

Officielle
11/22/14, 7:47 PM
#3

#2 Okej, ska nog köpa en återfuktningsspray. Är de du nämnde parabenfria? :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[Udoon]
11/22/14, 11:57 PM
#4

håller med #2, använder också mineralfoundation, och en setting spray får det att smälta in jättebra, ser inte pudrigt eller torrt ut alls, och så håller det mycket längre med.

Surpan
11/24/14, 10:04 AM
#5

Gällande eyelinern så började jag lära mig genom att använda kirurgtejp, genom att sätta två bitar under ögonen och upp (akta ögonfransarna!). Du blir i alla fall undersidan av vingen likadana. Sen är det bara att träna. :)

/Surpan

schnecke
11/25/14, 7:58 PM
#6

Med eyelinern är kirugtejp riktigt bra tips om man verkligen vill få dom raka och perfekta. Dock tycker jag att det är svårt.

Men när jag lägger eyeliner på mig själv eller andra följer jag undre vattenlinjen yttrekant och upp. (om du förstår vad jag menar) Då vet man att vingen kommer lyfta ögat och man ser piggare ut. Det gäller att träna som flera här har skrivit, tillslut får man in en teknik!

Annons:
Upp till toppen
Annons: