Annons:
Etikettshopping
Läst 1389 ggr
[Murvel]
2014-11-04 23:10

Var handlar ni jeans?

Var handlar ni jeans? Har ni särskilda favoritmärken som ni bara måste ha eller köper ni första bästa?

Jag hatar att handla jeans eftersom de ofta är för långa (och för smala). Har de senaste åren köpt på H&M men gillar egentligen märken som Nudie och Lee. Har inte råd - och många affärer som säljer sådana jeans har inte min storlek.. Vad för jeans köper ni?

Annons:
[Flausiv]
2014-11-04 23:19
#1

Hej Murvel,
jag är nog lite trygghetsnarkoman. När jag har hittat en modell som passar snyggt ner till vaderna kör jag på den i olika färger och lämnar in på uppläggning om de är för långa. Stuk i Göteborg brukar ha schyst urval. Denim Demons onlineshop är också trevlig. Ibland raidar jag Tradera efter jeans, mest Acne eftersom jag kan "mina" storlekar på deras modeller. 

Vet du någon modell som sitter bra på dej - sök på Tradera. Där hittar man guldkorn ibland!

[Tilde]
2014-11-04 23:39
#2

Mest på H&M - de är snygga och billiga :)

josya
2014-11-05 02:06
#3

Jag brukar hitta jeans på Gina Tricot, och nu även JC, deras eget märke Crocker, har ett par svarta därifrån som är superbra, liknar dr denims kissy fast ngt tjockare tyg, så mkt mer hållbara:)

JustMySelf
2014-11-05 06:38
#4

Jag använder numera bara Dr Denims "plenty", tror jag de heter. Fungerar väldigt bra på väldigt många sålänge man står ut med att inte tvätta dem för ofta, eftersom färgen ljusnar på de svarta.

The Idizen
2014-11-05 11:40
#5

Jag älskar hollisters jeggings, ser ut som jeans men känns som pyjamasbyxor på! 👍 Dock är dom ju lite dyrare … :(

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

[Outlawly]
2014-11-08 21:12
#6

Brukade köpa jeans när jag va i Ullared och shoppa. Men man får ju vad man betalar för där.  Vissa har varit jättebra och bara kostat typ 200kr.
Nu senast har jag köpt Lee och nyligen ett par Diesel(aldrig köpt så dyra jeans) men de sitter fantastiskt!

Annons:
[TeamGolden]
2014-11-09 17:33
#7

köper mina från Salt.

Bjallstal
2014-11-11 12:53
#8

just nu Lager 157. Går ner i vikt och vill inte köpa på mig dyra jeans jag krymper ur direkt

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[LUV]
2014-11-16 00:29
#9

brukar oftast köpa från tradera eller någon annan secondhand-butik, märke bryr jag mig inte om, bara de sitter bra!

Kadoor
2014-11-16 22:02
#10

Köper mina från H&M, Billigt och bra. 😉👍

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Wenniz
2014-11-21 17:45
#11

BikBok, får aldrig ångest när jag måste ta på mig deras jeans. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Carrosh
2014-11-22 22:05
#12

Köper nästan uteslutande på second hand. Dels är det billigt, dels så kan man hitta bra och oanvända grejer där plus att man kan få märkesjeans fruktansvärt billigt! Hittat märkesjeans för en femtiolapp, flertalet gånger. Dessvärre är det lite sämre med utbudet här i Karlstad, men när jag bodde i Sthlm hittade jag hur mycket som helst :) Så länge de sitter bra och priset är lågt så är jag nöjd. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

EvaLuna
2014-11-22 23:45
#13

På Tradera. Nästan alltid 😃

Annons:
Idakarrlsson
2014-11-23 12:35
#14

Lite överallt haha :') Men gillar att lägga på lite extra pengar och köpa typ Lee eller Levis som håller längre än tex från Gina osv. Har hellre mindre antal "bra" jeans än många billiga och med sämre kvalité. Blir billigare i längden också! :)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Carrosh
2014-11-23 13:35
#15

Mjo, ju hårdare jeansen är (tätheten), desto bättre håller de! Är det stretch på dem spelar det nog ingen större roll dock om det är märke eller inte.. De slits lika mycket.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: