Annons:
Etikettskönhet
Läst 1406 ggr
The Cajsa
10/26/14, 11:47 PM

Eau de cologne chanel no 5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När min gamla mamma flyttade och vi rensade ut hennes lägenhet hittade en rätt stor flaska eau de cologne chanel no 5 . Kan parfymen blivit för gammal? Den är nog aldrig använd? Själv är jag tyvärr allergisk mot parfymer. Min mamma undrar om det kan finnas intresse för den el om den har ngt andrahandsvärde? Känns lite trist att bara kasta bort den. Någon som vet mer om detta?

Annons:
VildaVittra
10/27/14, 12:33 AM
#1

Parfym kan mycket väl bli "gammal" dvs lukten förändras något, men visst finns det ett andrahandsvärde, jag har sett många sälja parfymer på tradera.

Själv skänkte jag bort alla mina gamla parfymer till grannungarna (jag hade en rejäl samling innan jag fick astma), deras pappa hade tydligen blivit "jätteglad" när han kom hem till horhus…jag menar huset efter jobbet. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[LUV]
10/27/14, 12:44 AM
#2

jag tror att den går att sälja (i alla fall för en liten peng, men det är ju bättre än att den slängs!) trots att den kanske är gammal, jag har sett folk ha liknande flaskor som inredningsdetaljer

Gladasvampen
10/27/14, 12:56 AM
#3

Beror på hur gammal flaskan är, men står den för länge förändras lukten och blir ofta lite unken. Men jag tror säkert du kan sälja flaskan för en mindre summa till någon som samlar på parfym (dessa personer använder sällan parfymerna ändå) 

:)

The Cajsa
10/28/14, 11:45 AM
#4

Tack för alla svaren ! 😄 Hur vet man hur många milliter flaskan innehåller. Det står ingenstans. Allt som står är det som är med på fotot jag lade upp 😄

[LUV]
10/28/14, 11:53 PM
#5

vet inte riktigt hur man tar reda på hur många milliliter, men annars kan du ju i annonsen (om du ska sälja på tradera t.ex) skriva ut måtten på den så får man i alla fall en någorlunda uppfattning av hur mycket det är!

Upp till toppen
Annons: