Annons:
Etikettskor
Läst 532 ggr
Blanksteg
2014-09-15 15:34

Trasig sko efter en vecka - få ny sko?

Jag köpte ett par träningsskor (Nike Pegasus 31) förra veckan. Nu märkte jag helt plötsligt när jag skulle packa ner skorna i ryggsäcken att tyget har gått sönder på ena skon, högst upp på sidan vid hälen..

Skorna fungerar ju ändå att springa med, funktionen har inte försämrats eller så. Men de kostade 1099 kr och jag köpte dem ju för bara en vecka sedan… tror ni att jag kan gå tillbaka till affären och be om att få en ny sko?

Annons:
Saffran0Spice
2014-09-15 15:35
#1

Tycker du ska ta med den och visa + kvitto, mycket möjligt att du kan få byta då skor ska hålla betydligt mer än 7 dagar =)

Blanksteg
2014-09-15 15:37
#2

Ska göra det! :) Jag har ju dessutom öppet köp i ett år :P

Saffran0Spice
2014-09-15 15:38
#3

#2 Då så! Då bör det inte vara ett problem att få byta =)

Nelley
2014-09-15 15:39
#4

#2 Menar du garanti o.o

Blanksteg
2014-09-15 21:39
#5

#4: Ja, eller på kvittot står det öppet köp. Intersport har en sådan där 100% nöjd kund-garanti på ett år. Man kan byta löparskorna även om man bara känner att det inte var rätt skor för ens fötter, behöver inte vara något fel på själva skorna.

Jag var i affären inne i stan och hörde, och jag tror hon sade att själva garantin (för reklamation) är på 3 år. 

Tyvärr så fanns inte skorna i lager i de båda affärer jag var inne i, och de kommer inte få in dem igen, inte i samma färg i alla fall. Jag förstod inte riktigt vad personalen menade. Men hon tyckte att jag skulle ha kvar skorna och använda dem tills jag ville byta ut dem (eftersom jag har 3 års garanti/1 års nöjd kund-garanti) och tills de fick in dem igen i en annan färg. Tror jag i alla fall.

Upp till toppen
Annons: