Annons:
Etikettsmink
Läst 878 ggr
IceTee
8/20/14, 8:08 PM

Billiga och bra simnkborstar?

Jag har nyligen börjat ta smink på allvar och inser nu att jag behöver ett gäng bra sminkborstar! (har ju några, men de är inte många) Men min ekonomi är tyvärr sådär… har ni tips på billiga men bra sminkborstar? Gärna i set! Kollat på TBS, men deras är ju jätte dyra!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Jojaton
8/20/14, 8:35 PM
#1

Real Techniques, finns billigast (vad jag hittat iaf) på feelunique.com :) Finns både sett och "singelborstar".

Många av ELF's studioborstar är också bra :)

Johanna - Instagram

IceTee
8/20/14, 8:39 PM
#2

Tack! :D

Medarbetare på Skor iFokus

[Lupse]
8/20/14, 10:02 PM
#3

Jag rekommenderar än en gång, Coastal Scents borstar. Billiga, mycket bra för priset. Dock måste man beställa från USA :)

IceTee
8/20/14, 10:12 PM
#4

#3 Hur blir frakten då? Kan leva med att vänta 3 veckor, det är det värt, men om frakten ligger på nästan 100kr så blir ju slutsumman inte så låg ändå

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
8/20/14, 10:13 PM
#5

Glömde lägga till att de ska vara av syntetiskt material!

Medarbetare på Skor iFokus

[Lupse]
8/20/14, 10:18 PM
#6

#4 frakten är ganska dyr och kostnaden beror på vikten. Men med tanke på att en bra borste från någon svensk hemsida kostar runt 70 kr styck och där runt 20 kr styck så blir det billigare i längden om man ska köpa fler borstar :)

Annons:
IceTee
8/20/14, 10:50 PM
#7

Sant, ska kolla in dem också, tack så mycket!

Medarbetare på Skor iFokus

EvaLuna
8/21/14, 8:00 AM
#8

Lite OT me vill varna för Bare Mineral's kabukiborste. Vass, släpper "stubb" & svindyr. Undvik!

IceTee
8/21/14, 1:35 PM
#9

Jag har redan en kabukiborste, men tack! Bra att veta ifall man köper en ny!

Medarbetare på Skor iFokus

[neptunens]
8/21/14, 3:10 PM
#10

Bdelliums borstar är kalasbra, finns i några set också vill jag minnas. Mina används dagligen och har inte släppt ett enda strå. 🙂 Jag har ett helt gäng gröna och några från maestro-linjen.

[pusselbit]
8/21/14, 4:23 PM
#11

Använder bdelliums gröna borstar jag med. Haft dom i 2 1/2 år nu och det är fortfarande som nya!

leemland
8/21/14, 7:02 PM
#12

Jag beställde 2 olika sett med sminkborstar Det ena setet med gethår och den andra va nog mest syntetiska hår. Den ena hade 12 borstar och det andra 15 om jag inte minns fel. Och jag gav 70 kr setet ungefär. :) 
De va från en sån kinesisk sida, men dom är bra. En bekant som sminkat sig länge och vet va hon pratar om är nöjd med dom. (hon köpte likadana) :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

IceTee
8/21/14, 10:56 PM
#13

#10 och #11 ska definitivt kollas upp! #12 om du kan få fram namnet skulle jag vara jätte tacksam! :D

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
leemland
8/23/14, 9:41 AM
#14

#13 Visst kan jag göra de. Får bli i eftermiddag när jag sitter vid datorn bara :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

IceTee
8/23/14, 11:56 AM
#15

#14 tack så mycket!

Medarbetare på Skor iFokus

leemland
8/23/14, 6:50 PM
#16

#15 Satte mig lite senare än jag tänk mig men här kommer sidan: Aliexpress , jag gjorde en sökning på sminkborstar direkt till dig 😛 

Det enda som är tråkigt med sidan är att det tar tid att få sakerna, mellan 15-30 dagar.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

IceTee
8/23/14, 10:46 PM
#17

För det priset kan jag vänta 3 månader om det behövs ;) tack sååå mycket!

Medarbetare på Skor iFokus

leemland
8/23/14, 10:56 PM
#18

#17 Haha. Ja lite så kände jag också när jag först såg de 😛 Men mitt tålamod är inte de bästa, hahaha. 

Så lite så 🙂 Vet inte om du vet det själv men tydligen ska det bara bäst om man väljer borstar av hår 😛 Lycka till, hoppas du hittar vad du är ute efter 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Challa86
8/23/14, 10:57 PM
#19

Jag rekommenderar både Real Technique's och bdellium's borstar. De är klart bäst av de jag testat hittills :)

challameow.wordpress.com 

IceTee
8/24/14, 5:42 PM
#20

#18 härt att syntetiskt är det som gäller om man använder gel eller flytande produkter, annars suger håren upp det, och kan bli förstörda!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
leemland
8/24/14, 5:50 PM
#21

#20 Okej. Kör på det du gillar bäst själv 😛 Till det priset har man ju råd att köpa en av varje om de skulle va så 🤪 haha. 

Om jag minns rätt så va någon av sätten blandade med både syntet och riktigt hår 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

RebeccaG
8/27/14, 4:16 PM
#22

Jag har bara sminkborstar från EcoTool och ELF, tycker dem är helt fantastiska👍

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

IceTee
8/27/14, 4:34 PM
#23

Blev ett bdellium set! Egentligen tänkte jag vänta, men pojkvännen tyckte att nu när vi precis firat 1 år tillsammans så ska jag minsann få lite fint (fick redan ett jätte fin present! Människan skämmer ju bort mig ❤️)

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: