Annons:
Etikettsmink
Läst 1841 ggr
Blanksteg
8/19/14, 11:05 PM

Blek - hur sminka sig?

Hej!

Det är såhär att jag är väldigt blek. Hjälper tydligen inte att ha ansiktet i starkt solljus minst tjugo minuter flera dagar i rad. Får bara en röd färg som går bort efter ett par få veckor. Jag har aldrig varit intresserad av smink, och vill helst inte sminka mig. Vill inte hålla på och försöka se finare ut och hamna i den där skönhetsnormen. Men, jag är så blek att jag ofta ser sjuklig ut. Och jag jobbar just nu med att sälja hälsoprodukter, så det är ju verkligen inte bra att jag själv ser lite sjuklig ut. Är väl ingen som vill köpa hälsoprodukter av någon som själv ser ohälsosam ut.

Så, jag behöver helt enkelt tips på hur jag kan sminka mig för att få en något mörkare ton i ansiktet. Ni får jättegärna tipsa om olika produkter, men de ska vara så skonsamma mot huden som möjligt. Vill inte att huden ska bli sämre av att jag sminkar mig, eller att den blir torrare, osv (min hy i ansiktet är redan så bra som det kan bli nästan, inga finnar eller andra skavanker, så det vore oerhört synd om jag skulle börja sminka mig och få sämre hy bara för att produkterna inte är så snälla mot huden). Jag har en mineralfoundation (Bare Minerals) hemma. Är dem foundationen snälla mot huden? Har hört att de ska ge huden lite mer luft än vanligt smink.

Vill också ha så få produkter i ansiktet som möjligt. Räcker det kanske med foundation bara?

Annons:
missfantasy
8/19/14, 11:10 PM
#1

Använd bb/cc-cream! Oslagbart mycket bättre än foundation. Det är som en svagt färgad dagkräm, alltså väldigt skonsam. Till det kan du använda ett lite mörkare solpuder (inte för mörkt!) och applicera det på T-linjerna, alltså pannan - näsan - hakan, och även på kindbenen.  Prova dig fram till ett naturligt resultat :)

[Lupse]
8/19/14, 11:14 PM
#2

Om du har för fet eller torr hy tror jag det räcker med mineralfoundation. Har du ditt foundation i löspuderform? Isf skaffa in en bra kabukiborste och arbeta in foundationet i huden bra så kommer det se perfekt ut. Du kan även testa med lite färg i form av rouge på kunderna och/eller tinningen, det livar upp superbleka personer (är också ovanligt blek). Lycka till :)

#1 skulle personligen inte rekommendera solpuder, bronzer osv till en blek person. Det finns i princip inga färger som är tillräckligt ljusa, man kan ist ta en till två toner mörkare puder som bronzer ist. Men jag håller helt med dig om att TS först bör testa BB eller CC cream :)

Blanksteg
8/19/14, 11:16 PM
#3

#1: Tack! Jag ska testa! :) Finns det något särskilt märke som du rekommenderar?

ennycc
8/19/14, 11:16 PM
#4

Testa brun mascara, ser mycket naturligare ut än svart!

Blanksteg
8/19/14, 11:24 PM
#5

#2: Tack! :) Jag har fet hy tror jag, men inte särskilt torr. Jag har foundation i löspuderform, och har en sådan där borste. Om den är bra vet jag inte, köpte den hos H&M. Testade i förrgår, men tyckte inte att det blev en så stor skillnad. Men kanske inte hade på tillräckligt mycket. Ska testa i morgon igen. Ska testa rouge också!

#4: Tack! :) Det skall jag testa! Tycker inte om att mascara på mig, tycker ögonfransarna syns för mycket då så att jag får lite dockögon :P

Bill&Bull
8/19/14, 11:26 PM
#6

Som #1 säger tycker jag du ska köra på någon bb cream som är lätt täckande bara och ger ett fint lyster. Samt lite solpuder. Lätt på huden å för dig att fixa :-)

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
Blanksteg
8/19/14, 11:30 PM
#7

#6: Tack! :) Ja, lätt att fixa är ännu ett "krav" jag har :P Att hålla på och använda jättemånga produkter och veta var, när och hur skulle jag aldrig klara av :P

missfantasy
8/20/14, 12:59 AM
#8

#2 Haha, har inte koll på skillnaden mellan bronzer/solpuder och vanligt puder. Men ja, håller med, inte för mörkt på en ljus person, men det jag menar är ett puder med lite annan färg - alltså inte rött/rosa eller beigt. 

#3 Oj, det är så olika vad som funkar från person till person.. Jag själv är väldigt nöjd med garniers och yves rochers bb-cream, medan andra människor ratar dem. Så det gäller att prova sig fram :)

Jojaton
8/20/14, 1:15 PM
#9

tänk på att inte välja en foundation/bb creme som är mörkare än din hudton, då får du lätt en rand där foundationen slutar, och det är inte så snyggt! jag hade främst rekommenderat att köpa ett puder som är liite mörkare än din hudton att använda som bronzer (i utkanten av ansiktet och under kindbenen) och sen rouge för att pigga upp ansiktet lite och ge lite färg!

Johanna - Instagram

Blanksteg
8/20/14, 9:13 PM
#10

#9: Ok, tack! :)

Jag köpte bronzer idag, efter rekommendation av personalen i affären. Tog den ljusaste som fanns tror jag. Matte Tan, av IsaDora. Testade den nu ikväll, men tyckte det såg lite konstigt ut. Såg inte så naturligt ut, och fick en lite orange färg i ansiktet tror jag. Tyckte nästan jag såg ut som min syster när hon hade jättemycket smink i ansiktet på mellan- och högstadiet :P Men jag kanske bara är ovan med att se mig själv i smink… jag ska låta en släkting se i morgon ifall det blev bra eller inte. 

Fast iofs, jag kanske hade på för mycket, och hade ju på i hela ansiktet, så kanske inte så konstigt om det blev för mörkt =)

Men jag ska testa BB- eller CC-kräm också.

Jojaton
8/20/14, 9:31 PM
#11

#10 Det här är inte en kanonbild, men visar lite var du ska applicera bronzern för att få det så naturligt så möjligt. Börja också med att ta väldigt väldigt lite på borsten, och blanda ut noga, vill du ha det lite mörkare så tar du lite mer och bygger på färgen sakta så blir det också mer naturligt. :) Det är lättare att lägga till mer färg än att ta bort ;)

Johanna - Instagram

Blanksteg
8/20/14, 9:38 PM
#12

#11: Åh, tack! Då förstår jag hur jag ska göra! :)

[pusselbit]
8/21/14, 5:03 PM
#13

Använder cc  Cream nyans light från lumene och isa dora solpuder matte tan 94. funkar väldigt bra, !

Annons:
[pusselbit]
8/21/14, 5:09 PM
#14

Och ett annat tips är att inte använda  en för bra pensel när du applicerar solpuder, har kabuki borste med äkta hår och blir alltid väldigt mörk när jag använder den. färgen från solpudret fäster fööör bra typ.

Blanksteg
8/21/14, 7:49 PM
#15

Tack! :)

Jag testade idag igen med bronzern, och det blev mycket bättre! Hade inte på lika mycket.

Niniz
9/30/14, 4:01 PM
#16

Vill bara sticka in att det kan vara riktigt snyggt med blek hud oxå- alltså kanske inte någon du behöver sminka bort :)

Sofiatinnert
10/1/14, 6:52 PM
#17

Jag är själv vit som ett lakan och jag använder concealer framför allt under ögonen då jag är super blå på grund av tunn hud så det ser ut som om jag blivit slagen. Sedan tar jag en ljus bb cream den enda jag hitta som funkar till min hud och ljushet är från dior. Sen en ljus rosa rouge för att få liv i ansiktet Aldrig solpuder då de antingen är för orange eller att jag ser smutsig ut. Sen läppbalsam å lite maskara :-)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Sofiatinnert
10/1/14, 6:52 PM
#18

Jag är själv vit som ett lakan och jag använder concealer framför allt under ögonen då jag är super blå på grund av tunn hud så det ser ut som om jag blivit slagen. Sedan tar jag en ljus bb cream den enda jag hitta som funkar till min hud och ljushet är från dior. Sen en ljus rosa rouge för att få liv i ansiktet Aldrig solpuder då de antingen är för orange eller att jag ser smutsig ut. Sen läppbalsam å lite maskara :-)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

jela96
10/2/14, 12:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jag är själv riktigt blek så jag vet hur jobbigt de är att hitta rätt foundation! Just nu kör jag på Garniers BB cream och tycker den är super bra! Har tidigare köpt Makeupstores puder foundation Helsinki som är väldigt ljus och fin. Ett tips är att om du har ljust, kallt hår så händer det väldigt mycket om du färgar det mörkare. Har själv mörkt hår och mörka ögonbryn och tycker det passar väldigt bra till ljus hy. Ett annat tips som jag förstår att du prövat är Shading! Tycker ögonskuggan Smog passar jätte bra för mig iallafall så den är jätte bra! Kan slänga upp en sminkad och en osminkad bild på mig.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Upp till toppen
Annons: