Annons:
Etikettsmink
Läst 70570 ggr
[TooLoover]
8/17/14, 10:56 PM

Sminka bort födelsemärke?

Hej Jag har ett födelsemärke ovanför ögat, lite under ögonbrynet, som jag tycker är vääääldigt jobbig, den är typ utåtstående om ni förstår vad jag menar, ungefär kanske en halv cm lite mindre typ, undrar om man kam sminka bort den så den inte syns, och vilket smink ska man använda isåfall? Tacksam för svar :)

Annons:
[TooLoover]
8/18/14, 12:02 AM
#1

Hoppas verkligen på svar tills imorgon:) hade varit hemskt glad då, för imorgon ska jag till skolan, + ska handla så kan Sticka inom kicks om så måste!;)

Honestyisdead
8/18/14, 6:02 AM
#2

Fråga om hjälp på kicks. Finns mycket som kan täcka.

[TooLoover]
8/18/14, 3:22 PM
#3

#2 Nu var det ju inte min fråga…

Jojaton
8/18/14, 3:37 PM
#4

det är svårt att veta när man inte vet hur födelsemärket ser ut, concealer låter som ett måste - men beroende på färg så kanske man också behöver korrigera färgen för att helt dölja det. jag hade också rekommenderat att du går till kicks och frågar om hjälp.

Johanna - Instagram

smurfis
8/19/14, 9:55 PM
#5

Färgen kan man korrigera med concealer däremot är det svårt att trolla bort saker som liksom sticker ut från huden. Däremot är det alltid lite mer diskret om allt är i samma ton så att säga. Hoppas det löste sig för dig till skolan?

Använd en lite torrare concealer för den täcker mer än den typen man kanske har under ögonen som är lite mer rinnande/lätt i konsistensen. Det finns concealers som täcker i princip vad som helst (inkl. tatueringar). Vet däremot inte vad de har som kan funka i vanlig butik (typ Kicks). Jag tycker MAC Studio finish är ganska okej på finnar och liknande men det finns annat som är bättre. Vet en del som gillar Vichy Dermablend men jag vet inte var man köper det enklast?

Joe Blasco foundation är även väldigt täckande och det märket har även extra täckande concealers om du verkligen vill ha någonting riktigt täckande och som håller länge.

Upp till toppen
Annons: