Annons:
Etikettsmink
Läst 1233 ggr
Tova.O
2014-07-28 20:13

Användning sminkborstar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej! I julas fick jag ett set med 6 st sminkborstar. Jag har dock inte använt dem än för jag har ingen aning om vad de olika borstarna ska användas till.  Så skulle någon kunna förklara för mig vilken jag ska använda till vad osv? :)

Jag har även funderat på att köpa en BB-Cream och jag undrar hur jag bäst applicerar denna? Svamp, borste eller med fingarna? :)

Med vänlig hälsning Tova

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Annons:
Castiel.
2014-07-28 20:23
#1

Jag använder fingrarna men det är upp till var och en hur man vill applicera BB-creamen. Dock så är det många på YouTube som rekommenderar en stipple brush (http://bodyography.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/t/stippling-brush-close.jpg) för att applicera någon form av foundation. Annars kan man använda en svamp och dutta (inte stryka över huden)

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Tina-A
2014-07-28 20:28
#2

Från höger till vänster skulle jag säga puder/rouge, bronser när du gör konturer, foundation, ögonskugga, ögonskugga, ögonbryn/ögonfransar (en sidan att borsta bryn och andra att separera fransar)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tova.O
2014-07-28 20:48
#3

#1 Okej, då testar jag mig fram & ser vad som blir bäst. :) Tack för snabbt svar. #2 Tack! Jag har bara en fråga till: Hur och när ska man rengöra dem? :)

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Tina-A
2014-07-28 21:34
#4

Rengör dom när dom ser smutsiga ut. Doppa toppen i lite schampoo eller flytande tvål, snurra runt med det försiktigt på lite toapapper tills det blir rent och sen sköljer man håren och låter dom stå med håren neråt för att torka :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jojaton
2014-07-28 21:40
#5

Jag försöker att tvätta mina borstar en gång i veckan, sminkar mig ca 4-5 dagar i veckan (inte riktigt lika ofta på sommaren, men nästan) använder vanlig tvål, schampoo eller diskmedel, beroende på vad som finns hemma.

Kan du engelska är här en väldigt bra tutorial på hur du tvättar dina borstar. 

Jag skulle också rekommendera att du tvättar borstarna innan du använder dem - för att få bort eventuella kemikalier och smuts som finns på borstarna sen produktionen!

Johanna - Instagram

[neptunens]
2014-07-28 22:24
#6

#3, Penslar som används till "kletiga" saker, såsom eyeliner, foundation osv skall rengöras efter varje användning. Fuska absolut inte med detta, det är för din huds skull! (och sjukt ofräscht att använda penslar som redan är fulla i klet som dessutom legat över natten och gojsat till sig)

Jag tvättar mina med schampo eller diskmedel, beroende på om det är äkta eller syntetiskt hår, droppar lite i handen och tvättar försiktigt och sen får de ligga ner och torka på en handduk som är lite höjd där skaften vilar så att vattnet rinner ut från borsten och inte in och börjar lösa upp limmet. 

BB-cream applicerar jag med en foundation-pensel, för det är det som jag tycker ger bäst resultat. Svampar ska man helst slänga efter varje användning då de aldrig går att få riktigt rena och det då samlas en massa äckel i dem, så en pensel är även att föredra i den aspekten. :-)

Annons:
[Lupse]
2014-07-29 02:12
#7

Jag rengör mina borstar i isopropyl alkohol. Finns 1 liter för 150 spänn på kjell och company. Man tar ca 20 ml och doppar penseln och sedan torkar av på en pappersduk. >En liten borste torkar på ca 1 minut och en stor på ca 5 minuter. Sedan kan man använda dem igen! Det dödar alla bakterier och förstör inte borstar :)

Tova.O
2014-07-29 11:40
#8

#5 Tack! :) Videon vad väldigt bra och hjälpsam. #6 Hur vet man om borstarna har syntetisk eller äkta hår? Tack för alla svaren! :) Jag har bara några frågor till ^^ ; Borde man ha ett puder över BB-creamen? Fungerar det med ett transparent puder? Tips på bra puder som finns att köpa i USA?

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Jojaton
2014-07-29 20:36
#9

#8 Det beror på - har du oljig eller torr hy? Jag brukar "sätta" min foundation/bb-creme med ett puder, har normal hy men gör väldigt mycket ansiktsuttryck så om jag inte sätter min foundation så flyttar den på sig under dagen. 

Ja ett transparent puder fungerar bra. Vill du ha budgetalternativ så hade jag rekommenderat Maybelline Dream Wonder Powder, L'Oreal Paris True Match Powder eller Rimmels Stay Matte Powder.

Johanna - Instagram

Tova.O
2014-07-29 22:54
#10

#9 Jag har torr hy.

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Jojaton
2014-07-30 10:49
#11

då hade jag testat utan puder, tycker du att bb-cremen rör på sig eller liknande så kan du testa att pudra bara precis där (oftast i t-zonen (panna, näsa, haka)) :)

Johanna - Instagram

Tova.O
2014-07-30 11:52
#12

#11 Okej tack ! :)

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Upp till toppen
Annons: