Annons:
Etikettkläder
Läst 782 ggr
Natalieforsbom
7/27/14, 5:52 PM

kläd koder?

Jag vet inte vart jag ska ta detta så jag skriver här .
hur gäller klädkoder för bröllop ? :)

Annons:
[rumelle]
7/27/14, 6:29 PM
#1

Det är något som brudparet bestämmer och kan variera väldigt mycket. Om du ska på bröllop och är osäker så är det ju bara att ringa brudparet och fråga. Men i regel ska man väl åtminstone inte gå vitklädd som kvinna. 
När jag och min man gifte oss hade vi ingen speciell klädkod uten gästerna fick gå klädda precis som de ville.

leemland
7/27/14, 6:55 PM
#2

Det brukar stå på inbjudan. Men som #1 säger , det är upp till varje brudpar att själv välja. Det beror också lite på vilken tid det är och allt sånt. Här på Bröllopsguiden har dom tex skrivit ihop lite som du kan läsa igenom :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Jojaton
7/27/14, 6:55 PM
#3

Menar du till vigsel eller till festen? För till festen bestämmer ju brudparet, det kan variera från aftonklänning till ledig sommarklädsel beroende på vad brudparet har för referenser och önskemål. Om det bara gäller vigseln hade jag klätt upp mig lite, beroende på vad du känner dig bekväm med så en klänning eller kjol/fina byxor och blus som är lite finare, men inte för uppklätt. Är du kille så hade jag till vigseln haft fina byxor och skjorta.

Johanna - Instagram

jossan...
7/30/14, 7:36 PM
#4

jaa beror som sagt på, jag ska på bröllopp nu i sommar och då är klädkoden lite annorlunda då färgtemat är rött och svart…

Gud vad bra jag stavar…

[Daisy-Moa-Elsa]
8/1/14, 8:17 PM
#5

Har brudparet en önskan om speciell klädsel "ska" det anges en klädkod på inbjudan.

[Tilde]
8/1/14, 8:49 PM
#6

Som sagt, vill man ha en viss klädsel står det i inbjudan. Annars lär man ju klä upp sig i alla fall lite då det är ett firande - man går ju inte i mjukisbyxor på fest liksom. 🙂 Jag tycker det är lite respektlöst att komma typ i gympaskor och jeans. Klänning eller byxdräkt är mer passande.

Annons:
Natalieforsbom
8/6/14, 6:50 PM
#7

Det enda hon sa var "sök på klädkoder bröllop " men jag hittar ingeting verkligen .. vet att jag inte sa ha svart eller vitt på mig .. klänningen får inte gå ner över knäna :) tack för svaren iallafall ! uppskattas!

leemland
8/6/14, 8:54 PM
#8

Man ska aldrig ha varken vitt eller rött på sig när man går på bröllop. I alla fall inte vitt, det är endast bruden som ska ha det. (gamla traditioner)

Gå in på länken jag skicka i inlägg #2 och läs där. Annars tror jag det finns en sida som heter nettikettdoktorn (testa googla). Om du googlar får du svar där. 

Ska man vara "ordentlig" och gå efter alla koderna där finns, så finns det många faktorer. Vilken tid på dygnet är det? Är det i kyrkan? etc etc..

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: