Annons:
Etikettsmink
Läst 1730 ggr
eme.jon
7/22/14, 8:14 PM

hur lärde ni er?

Hejsan, ni här inne som är bra på att sminka, hur lärde ni er? Fick ni hjälp av någon, kollade på videor eller annat? Hur mycket jag än övar och övar och övar så blir det alltid ojämnt, fult eller bara dåligt helt enkelt…. det blir aldrig bra.

Annons:
eme.jon
7/22/14, 9:04 PM
#1

Råkade lägga in detta i fel kategori kan någon flytta det?

Jojaton
7/22/14, 9:32 PM
#2

Jag har tittat/tittar sjukt mycket på videos på Youtube, sen övar jag väldigt mycket - så fort jag får tillfälle att sminka mig så gör jag det. Sitter gärna på kvällarna och testar olika makeupen bara för att öva :)

I höst ska jag även utbilda mig till makeupartist  - så då får jag förhoppningsvis lära mig en massa nya tekniker :)

Johanna - Instagram

[Tilde]
7/22/14, 10:31 PM
#3

Öva, öva, öva! Ta inspiration från youtube och studera bilder :) Läs även sminkbloggar av makeup artists så lär du dig nya tekniker, vissa som kanske hjälper dig att måla med en stadigare hand.

[rumelle]
7/23/14, 6:59 AM
#4

Jag började sminka mig när jag var 16, brukade sitta framför spegeln på helgerna och öva. Det var väl inte lika vanligt med sminkvideor på youtube då som det är nu men jag brukade tita på bilder av sminkningar som jag gillare och försöka göra något liknande. Visserligen så var jag mest intresserad av goth på den tiden så det blev mest svart kajal, eyeliner och ögonskugga men det har lagt grunden för den "kunskap" jag har nu om sminkning. 

Ett tips är att träna på att lägga flytande eyeliner. Det kan vara nog så knepigt i början och det går åt en massa tops för att fixa alla misstag, men är bra träning till att få en stadig hand. :)

[Udoon]
7/23/14, 8:23 PM
#5

läser mycket bloggar och kollar en del youtube-videor.  ett tips är att försöka hitta nån youtubare eller bloggare med liknande ansiktsdrag som en själv. var alldeles förtvivlad att jag aldrig fick till ögonskuggan i början, men sen fattade jag att det var för att jag hade helt annan ögonform än dom tutorialsen jag försökte följa. annars är det som med det mesta annat, öva, öva och öva lite till! :)

Gasoline
7/23/14, 9:24 PM
#6

Övning ger färdighet som man brukar säga, hur hopplöst det än känns. Jag har fått hyffsat bra teknik och lärt mig ex makeup som jag tycker passar mig. Jag önskar dock att jag hittade en bra teknik, bra färger och liknande för ögonskugga för lite finare tillfällen men vad jag än gör så ser det ut som en blåtira. :-/ Men, övning ger som sagt färdighet. Även för mig, tillslut :-)

Annons:
komkoma
7/26/14, 11:25 AM
#7

Är 28 och har fotfarande inte lärt mig så använder bara mascara och lite liner på sin höjd

leemland
7/26/14, 11:29 AM
#8

Jag har aldrig haft något speciellt intresse för sminkning föraren nu egentligen. (25 år gammal) Men jag tittar på lite bilder och videos om jag skulle hitta något jag gillar :P Jag hade turen att ha en bekant som förklarar bra och lärde mig grunderna :) Funderar på att ta kurs längre fram dock :P Men som dom andra säger, ÖVA ÖVA ÖVA :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

smurfis
7/30/14, 8:13 PM
#9

Youtube är perfekt för inspiration och tips! Sen måste man öva själv! Har du kompisar som kan så kan de ju visa dig.

komkoma
8/1/14, 10:38 PM
#10

Kollade på en video om hur man avslutar ögonskuggan i en "vinge" la på och vips så satt det där. Busenkelt!

smurfis
8/1/14, 10:43 PM
#11

Är det något speciellt smink du blir extra missnöjd med eller skulle vilja lära dig? Jag menar om det är foundation, ögonskugga eller läppar?

Wenniz
8/3/14, 11:10 PM
#12

Jag har kollat in sminkböcker samt klipp från youtube, men när jag började började med smink kollade jag bara på hur folk såg ut i tidningar som t.ex. Vecko Revyn och försöka göra något likande :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Marienielsen
8/15/14, 2:19 AM
#13

Tränat hemma vid spegeln, kollat oändligt med videos, tränat mer hemma haha

Annons:
[moapetrova]
8/15/14, 8:35 PM
#14

Om jag får säga det själv så är jag väldigt duktig på smink, men då har jag också tränat i flera år. Men mitt tips är att du ska träna, träna och träna lite till och kolla på Youtube videos.

Upp till toppen
Annons: