Annons:
Etikettskönhet
Läst 1170 ggr
Jojaton
2014-07-21 23:00

Din hudvårdsrutin

Hur ser din hudvårdsrutin ut? Vad använder du för produkter, när och hur ofta? Vad brukar du göra för att ta hand lite extra om din hud, om du nu gör det?

Skriv gärna vad ni har för hudtyp (torr, normal, kombo, oljig, känslig osv.) och vad ni skulle vilja ändra i er rutin/vad ni är nöjda med!

Johanna - Instagram

Annons:
[Raubtier]
2014-07-22 13:38
#1

Jag tvättar ansiktet morgon och kväll. Använder mig av Formula 10.0.6 Best face forward, efter det använder jag deras toner So totally clean. Till dagcreme använder jag yves rocher pure calmille dag och nattkräm. Och till natt använder jag mig av shiseidos night moisture recharge. 

De dagarna jag tar extra bra hand om den använder jag mig av en skrubb från yves rocher pure calmille face scrub och sedan en ansiktsmask från neutrogena visibly clear :)

Har länge haft problem med acne och fet hy. Nu förtiden har jag kombinerad och är utan acne, enstaka fall av finnar kan hända ibland men inte ofta 😃

[Tilde]
2014-07-22 13:56
#2

Tvättar ansiktet med vatten morgon och smörjer in med hudsalva (fick nyligen en från Elizabeth Arden av min mamma). Om kvällen tvättar jag rent med cleanser för att få bort allt som kan tänkas ha satt sig i huden under dagen, t.ex. avgaser. Smörjer sedan in igen med salva. 🙂

Ibland kör jag en ansiktspealing med olivolja och socker för att skrubba rent. Har normal hy och dricker mycket vatten. Skulle inte vilja ändra något förutom att jag ska börja äta ännu nyttigare! Det mesta av hudens utseende (exempelvis om man får finnar eller trött hy) beror på hur/vad vi äter. :)

Anna
2014-07-22 17:04
#3

Jag har känslig kombinationshy, och kör samma rutin både morgon och kväll. 

Rengör med Tea Tree Cool & Creamy Wash från The Body Shop. Återfuktar med en blandning av Tea Tree Skin Clearing Lotion (från samma Body shop-serie) och ett par droppar kokosolja (kallpressad, extra virgin från Kung Markatta). Min hy älskar kokosolja, har använt det i flera år. :)

Någon gång i veckan exfolierar jag med No7 Beautiful Skin Radiance Exfoliator. Den är mild nog för mig, men ändå effektiv.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Jojaton
2014-07-22 21:45
#4

Kul att läsa om allas rutiner! Jag har normal till torr hy, men får finnar regelbundet.

På morgonen tvättar jag ansiktet med The Body Shops  Tea Tree Foaming Cleanser eller Philosophys Purity Made Simple, sedan smörjer jag in ansiktet med min dagkräm, just nu använder jag Lumenes Bright Now Vitamin C day cream. 

På kvällen tvättar jag av sminket med ACOs oparfyrmerade sminkborttagningsmedel, sedan tvättar jag ansiktet igen med TBS Foaming Cleanser/Purity Made Simple. Använder just nu ett serum från The Balm tillsammans med Lumene Time Freeze Firming night cream. Har jag några finnar är Mario Badescu's Drying Lotion en mirakelkur. 

Vill jag lyxa till det lite exfolierar jag med socker och olivolja, eller använder Lush Magnaminty Mask :) Jag är inte helt nöjd med min kvällsrutin, när serumet och natt crèmen är slut tänker jag testa Estée Lauders Advanced Night Repair, måste också köpa en bra ögoncreme, har hört mycket bra om Bobbi Browns så det står på inköpslistan :)

Johanna - Instagram

smurfis
2014-08-01 22:53
#5

Jag har fet/bland- hud och vuxenakne (periodvis), stora porer och endel pigmentförändringar

Morgon: Rengöring med MD Formulations gel, MD Formulations Glycare lotion och MD Formulations Hydrating gel (hydrating lotion på vintern).

Kväll: Samma rengöring men då kör jag ett serum MD Formulations Clearing complex och Hydrating Lotion (lite fetare kräm till natten). Ibland på vintern använder jag den fetaste Hydrating Creme på torra partier.

Nån gång i veckan kör jag peeling och mask. Vilken mask jag tar beror på min hud. Ibland fuktmask, ibland djuprengörande osv. De jag använder kommer också från MD Formulations. Jag har även en djuprengörande mask från Peter Thomas Roth som jag gillar. 

Ögonkräm jag använder är Dermalogica Intensive Eye repair. Den kör jag med morgon och kväll. Har även ett serum jag använder ibland för ögonen, även det från Dermalogica.

Upp till toppen
Annons: