Annons:
Etikettskönhet
Läst 1809 ggr
RebeccaG
2014-04-22 13:26

Dölja ärr

Hej! Nu när sommaren närmar sig så ryker ju jeans och mjukisbyxor av och kortare byxor kryper fram ur garderobens baksida. Jag tvekar lite, jag har aldrig varit speciellt pepp på kortare byxor(inte kort-korta kjolar eller överdrivna shorts som visar halva röven. Jag menar 'vanliga' skjorta eller halv-långa byxor typ.) Det är så att under ett års tid har jag haft rätt så brutala utbrott av psoriasis på mina ben & fötter(knäna och neråt). Under en tid var det så illa att det var stora öppna köttsår som blödde igenom mina jeans & Converse. Men nu när jag äntligen har hittat en behandling som funkar behöver jag hjälp. Jag har väldigt groteska ärr, väldigt stora som är från knäna och neråt som sagt. Det största är ca 9x25cm stort och lyser verkligen ._. Jag solar på gymmet men utan några faktiska resultat. Jag tar studenten till sommaren och jag vill gärna ha klänning på mig(slutar vid knäna) utan att skämmas för mina ben. Det gäller resten av sommaren också. Jag är ute en hel del under dagarna så jag kan inte gå i annat än shorts. Och tights är uteslutet. Har ni några tips för att bleka ärr/göra dem mindre synliga? Jag har väldigt blek hy och solbränna får jag aldrig någon färg av. Det är varken snyggt eller attraktivt med feta ärr över hela benen.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Annons:
JohannaMax
2014-04-22 15:03
#1

Det finns någon kräm eller olja som ska hjälp mot bristningar och ärr, tror den heter Bio-Oil men är inte helt säker. Hur den fungerar vet jag inte heller.

Dock tycker jag att du helt enkelt bara ska sluta tänka på det, troligtvis bara du som stör dig på det :o) så på med kjol eller kortbyxor och ut i fina vädret!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Udoon]
2014-04-22 17:06
#2

vet att det finns en bra täckkräm, vichy dermablend total body corrective foundation heter den. den är till just för kroppen, att täcka över till exempel ärr eller tatueringar med, ska vara mycket bra. att bleka ärr tar oftast tid och om man inte får det resultatet man vill så kan det kanske vara ett alternativ, ifall du inte hinner får ordning på det innan studenten?

Vichy Dermablend Total Body Corrective Foundation

RebeccaG
2014-04-22 18:06
#3

#1 Har testat det utan resultat, samma med Jojoba olja😐Det e klart, fast det är lättare att se sina egna fel, än att se andras😊
#2 Jag ska kolla lite på det. Har kollat lite på Kat Von Ds Lock-it Tattoo concealer litegrann, men vart lite tveksam, men ska självklart kolla lite på den också!🙂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Udoon]
2014-04-22 18:19
#4

#3 Om du undrar lite över täckgraden 😃: https://www.youtube.com/watch?v=KtUUOxskTA0

Är det torrt eller så på ärren kan det kanske vara lite pilligt att få det bra, men det ser ut att vara bra drag i krämen iallafall.

RebeccaG
2014-04-22 22:19
#5

#4 Den videon har jag sett förut, men jag kunde inte komma ihåg vad det var dem använde. Tackar!👍

Lite torrt är det, men hellre lite pill än lysande röda fläckar😃

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

elinkw
2014-04-23 05:25
#6

Har också ärr över hela benen från diverse mopedkrockar, tappade cigaretter och osv. Sen har jag födelsemärken på vaderna (de ser ut som stora blåmärken) samt lite bristningar här och där. Kanske inte så jävla snyggt men folk brukar inte bry sig om att påpeka det, jag går ofta runt i shorts osv. De roliga med solen är att ärren och bristningarna bleknar efter ett tag.

Tycker inte du behöver oroa dig, du är fin som du är. Vill du ändå täcka det så har personerna åvanför gett bra tips!

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: