Annons:
Etikettshopping
Läst 8863 ggr
moizzz
4/16/14, 3:13 PM

Våga beställa?

Är det någon som har beställt från sidan lightinthebox? Vad kostar frakten från den sidan? Är dom säkra att beställa ifrån? Jag är sjukt sugen på att beställa av deras billiga snygga grejer men jag är inte helt säker på den sidan ändå super tacksam för svar :)

Annons:
tashiie
4/16/14, 5:27 PM
#1

jag köpte en väska där ifrån, första som märks är att dragkedjan inte funkar, den är jätte seg och efter några gånger går den ej att stänga helt. Sen så första gången ja använde den så gick själva bandet sönder, eller stenen där väskan satt fast med bandet. Så skrev till dom och det gick inte att göra något åt det. Sen så när ja kollade närmare på väskan så va inte alla detaljer samma som det var på bilden.. jag råder att inte köpa haha ångrar mig ganska mycket.. men kanske va jag som hade otur..

Persifone
4/17/14, 10:30 PM
#2

Har beställt därifrån och är inte alls nöjd! Det läggs på en "tullavgift" på fakturan som inte står med vid beställningen (jag missade den iaf) 

Sedan var det ena paret skor jag beställde i fel storlek, men de svarade inte på mina mail.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

mrtsreds
4/17/14, 10:37 PM
#3

jag själv har aldrig beställt därifrån, men en vän till mig har gjort det flera gånger. hon är väldigt nöjd! dock har hon mest beställt nageltillbehör, men det har aldrig varit några problem :)

#2 - tull kan man få när man beställer från alla länder som inte är med i eu, så det har inget med själva hemsidan att göra.

Persifone
4/17/14, 10:39 PM
#4

#3 Nej, det förstår jag med. Problemet var att det inte stod med från början vilken tullavgift det handlade om :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

mrtsreds
4/17/14, 10:47 PM
#5

#4 - ja men det är ju när paketet väl kommer till tullen som det kan bli frågan om en tullavgift, så det är omöjligt att veta om det ens kommer att bli någon sådan när man gör beställningen :)

Persifone
4/17/14, 10:52 PM
#6

#5 Blir det inte alltid tullavgift? 

Jag skulle bara vilja ha en liten ruta på hemsidan att: "Beställer du från något av de här länderna kan du räkna med en tullavgift på cirka…kronor" Men okej, är inget proffs på tullavgifter, any way så besvarade de inte mina mail , vilket var droppen.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
mrtsreds
4/17/14, 11:04 PM
#7

#6 - nej gud nej, det handlar nog mycket om tur och otur. det står på tullverkets hemsida att man slipper en tullavgift om varorna i försändelsen inte överstiger 1300kr sammanlagt, men jag vet flera stycken som har åkt på en tullavgift trots att kostnaden har varit mycket lägre än så, så jag vet faktiskt inte riktigt vad det är dom går efter..

edit: du kan se på ett ungefär hur mycket du kan få betala i tullavgift för olika varor här.

alvawik
4/17/14, 11:37 PM
#8

Jag beställde endast smycken därifrån och blev sjukt nöjd! 😃

moizzz
4/18/14, 4:48 PM
#9

Okej det jag är mest orolig över är att det ska läggas på tull avgivt eller inte kommit fram

Jojaton
4/19/14, 1:06 AM
#10

#6 Precis som #7 säger så blir det inte alltid tull, och hur mycket det blir beror på hur stort paketet är - det finns ingen möjlighet för företagen att veta det innan. De flesta företag brukar dock skriva att de inte ansvarar för extra avgifter som läggs på pga. import eller lokala postombud osv. Brukar finnas under FAQ eller Shipping & Delivery.

#9 Beställer du från länder utanför EU finns alltid risken att det blir tull.

Johanna - Instagram

moizzz
4/20/14, 11:14 AM
#11

okej jag tänkte beställ några borst kitt av dom. jag har googlat lite om deras borsta och dom flesta sa att dom var bra. jag letar inte efter riktiga borstar som sigma men något annat än H&M iaf

turkosrosa
4/25/14, 4:36 PM
#12

Jag har också tänkt beställa därifrån. Men bra att läsa om det ni skriver! Jag tänkte maila dem och fråga vad risken för tullavgift är. Det känns inte riktigt värt om det ska bli massor av extra kostnader.

En anledning att jag blev sugen att beställa det jag hittade där var dock att jag hittade att man kunde få 25 dollar rabatt om man handlade för 225 dollar. Det fanns en rabattkod att använda på den här sidan för Light in the box Men jag vet inte varför det står i dollar? 

Nåja, jag har hittat en hel del så blir nog en beställning i alla fall. De har ju bra priser :)

moizzz
4/25/14, 10:35 PM
#13

Ja absolut priserna e jätte bra! #12

Annons:
Jojaton
4/26/14, 2:41 PM
#14

#12 är du medveten om att 200 dollar är ungefär 1300 kronor?

Johanna - Instagram

turkosrosa
4/28/14, 12:43 PM
#15

#14 Ja, lite mycket kanske. Men man kan ju gå ihop några och beställa?

[rumelle]
4/29/14, 1:50 PM
#16

Jag bedtällde från dem i förra veckan, för ca 400 kr. Kan berätta här hur det har gått med eventuell tullavgift och kvalitet på varorna när de har kommit. :)

moizzz
4/29/14, 3:59 PM
#17

#16 ja det vore jätte snällt 😀

[rumelle]
5/6/14, 2:22 PM
#18

Nu har jag fått mina varor. En underkjol och en sjal. Varorna stämmer inte överens med bilderna helt men är tillräckligt lika för att det ska vara ok. Kvalitén är inte den bästa men det får man kanske räkna med med tanke på priset. Beställer man något i storleken "one-size" så får man nog räkna med att det är Small som gäller. 
Det tog drygt en vecka innan de skickade varorna, men efter det var de framme på bara 3 dagar. Jag fick ingen extra tullavgift.

Sammanfattningsvis var det helt ok. Men jag skulle inte beställa några "finare" kläder därifrån.

[rumelle]
5/8/14, 3:51 PM
#19

Uppdaterar med att jag idag fick en faktura angående tullavgift och införselmoms från DHL som levererade paketet. Jag behövde inte betala någon tullavgift men däremot tillkom en införselmoms på 98 kr.

[Tilde]
5/9/14, 6:03 PM
#20

I Danmark betalar man alltid tull om varornas värde överstiger 80 kr och de kommer utanför EU… Jättelåg summa.. :( De är hårdare med paket från Asien, men man kan såklart även råka på tull från USA eller andra länder också, vilket såklart suger - en gång fick jag tull på något från "UK", men det var tydligen Jungfruöarna som tillhör UK men inte EU…. Dock kan företagen omöjligen veta hur mycket tull det är då varje land har lika regler. Ni ser ju hur annorlunda de danska är från de svenska. 🤔

Annons:
moizzz
5/11/14, 1:15 PM
#21

Okej hoppas det funkar nu :)

Upp till toppen
Annons: