Annons:
Etikettskor
Läst 1871 ggr
monark
9/5/13, 2:12 PM

Märkesskor för män – kan det vara viktigt?

Mode för män, speciellt herrskor är ett av det mest inflytelserika tingest när det kommer till mode och märkesdesign på marknaden av idag. Märkesskor har kommit till att bli ett nytt sätt att uttrycka sig på. Kläder spelar visserligen fortfarande en tveklöst stor roll i uppmärksamheten i offentligheten, men att matcha sin outfit med rätt skor är också av mycket stor vikt i den modemedvetna världen. Oavsett om du införskaffar märkesskor online eller i butik, de kan vara just detta som gör dig intressant i det societet där du vill synas och verka. 

I dagens kulturmedvetna samhälle spelar fashion en mycket stor roll i skapandet av dess mönster och normer. Hur du klär dig just denna dag och detta kopplat till din ålder visar alla tydligt vem du är. Mode är inte längre en valmöjlighet då alla med målet att nå framgång i världen är tvingade att inse och acceptera dess makt. Efter de fundamentala behoven vi alla besitter, såsom mat, boende, kläder och utbildning följer moderiktighet hack i häl och har för många blivit en stor del av livet. 

Det finns, förutom ovan nämnda, andra motiv till att välja en märkessko. En av dem är att de tenderar att vara av väldigt hög kvalitet. Kända designers har känsla för bra och stilfulla skor och garanterar hög standard för varje enstaka produkt. Att vara rätt klädd från topp till tå kan också ge dig en tillförlitlig look och med detta utstråla ett sinne för ordning och reda, vilket kan ge dig stora fördelar exempelvis vid en anställningsintervju. 

Märkesskor kan verkligen öka din sociala status, vilket i sin tur kan förbättra din sociala ställning i samhället. Att bära ett par designade skor kan omedelbart visa andra att du är ”inne”. Män som, exempelvis när man ser till karriären, kräver ständigt socialt nätverkande kan ta hjälp av den makt som märkesskor ger och på detta sätt möjliggöra en kommunikation med andra modemedvetna människor. 

Detta var några av de skäl till varför det idag har blivit så betydelsefullt att köpa rätt herrskor. I vår trendiga och up-to-date-krävande värld måste vi alla villigt erkänna modets påverkan i det sociala livet. Nu får vi göra vad vi kan för att tillmötesgå den kraft och influens som modemedvetenheten sprider och sist men inte minst respektera detta. Modet har blivit en del av oss och har ingen intention att lämna.

Annons:
Gronstedt
9/5/13, 2:15 PM
#1

"I vår trendiga och up-to-date-krävande värld måste vi alla villigt erkänna modets påverkan i det sociala livet." Icke - det skulle inte falla mig in!

Honestyisdead
9/5/13, 2:28 PM
#2

Jag erkänner ingenting om att modet påverkar mitt sociala liv.
Jag äger inga märkeskläder eller skor, men jag har ett väldigt stort socialt liv.

Utbildning är viktigare än märkes kläder om du ska ut i arbetslivet. Det är nämligen inte märkena på kläderna som gör att du får jobbet, det är din kompetens och din förmåga att sälja in dig. Visst att bra klädsel ökar chanserna, men man kan klä sig snyggt utan att det är märkes.

"Märkesskor kan verkligen öka din sociala status, vilket i sin tur kan förbättra din sociala ställning i samhället. Att bära ett par designade skor kan omedelbart visa andra att du är ”inne”"

Hahaha. Undrar lite hur gammal du är TS? Märkeskläder var "vikigt" när jag gick i högstadiet, viktigt för de människor som inte såg till människan utan bara brydde sig om det yttre. Sådana människor är inget jag hänger i granen ens idag.

Har lite svårt att tro att ditt inlägg är seriöst. Är det menat som ett ironiskt inlägg? Eller är det så enkelt bara ett inlägg för att göra reklam för sidan du länkar till?

Odd
9/5/13, 3:18 PM
#3

Ganska säker på att det bara är reklam, personen blev medlem idag och skrev det här inlägget direkt efteråt

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
9/5/13, 3:19 PM
#4

Skor dessutom… Allvarligt? Skor är ju det sista man tänker på.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

tlover
9/5/13, 4:35 PM
#5

#4 folk som har skofetisch märker nog av dom tidigt 😉

l'm back

Odd
9/5/13, 4:44 PM
#6

#5 Det har du ju rätt i. Skulle nog satsa på att köpa ett par märkesskor då, av respekt för folk med skofetisch.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Gronstedt
9/5/13, 4:48 PM
#7

#6: Men vill man ha ett koppel skofetischister krypande under skrivbordet 😛?

Odd
9/5/13, 4:56 PM
#8

#7 Det beror på vad de har för sig under bordet 🤫

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Gronstedt
9/6/13, 8:12 AM
#9

#8: 😇😃

Upp till toppen
Annons: